Odkryj na nowo Gmail Ads – poznaj najlepsze praktyki dotyczące tego formatu

Odkryj na nowo Gmail Ads – poznaj najlepsze praktyki dotyczące tego formatu
1 kwietnia 2004 r. Google wprowadził swoją nową usługę – Gmail. Wiele osób uznało ją za żart, głównie z powodu zapowiadanej pojemności konta 1GB i primaaprilisowe święto.
O autorze
2 min czytania 2017-11-14

W czerwcu 2012 roku Gmail miał już 425 mln użytkowników na całym świecie, a dziś jeden na siedmiu ludzi na świecie korzysta z tej właśnie poczty. To ogromny sukces, zwłaszcza, że mówimy tu o aktywnych użytkownikach, którzy ciągle wysyłają i odbierają tysiące maili. Nie da się więc odmówić Gmailowi potencjału reklamowego.

Gmail Ads – jak to działa?

Gmail Ads mogą zawierać pliki wideo i obrazy, które po kliknięciu w nie, rozwijają się. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z reklamą na różne sposoby, w zależności od jej układu. Mogą odtworzyć wideo, wypełnić formularz, kliknąć reklamę, by przejść na stronę docelową albo na urządzeniu mobilnym kliknąć w nią, by zadzwonić lub przejść do sklepu z aplikacjami.

Gmail Ads charakteryzują trzy typy kliknięć:

  • przesłanie formularza: liczba przesłanych formularzy z Twojej reklamy,
  • wyświetlenia filmu: liczba kliknięć pliku wideo w Twoich reklamach,
  • możliwość wykonania połączenia: liczba kliknięć reklamy, by zadzwonić.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklamy te są zaprojektowane i odpowiednio dostosowane, aby realizowały cele biznesowe klientów. Za ich pomocą można np. zbudować świadomość marki, wpłynąć na zainteresowanie, generować sprzedaż czy wzmacniać lojalność klientów.

Zalety Gmail Ads

Ograniczona liczba wyświetleń pozwala ustalić jak często użytkownik zobaczy reklamę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3,5% to średni wskaźnik otwarcia reklam w Gmailu – to gwarancja efektywności „chcianej” reklamy, a dodatkowo reklamy rozliczane są w systemie Cost Per Click – system nalicza opłatę dopiero wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą i kliknie w teaser reklamowy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gmail Ads pozwala na targetowanie reklam ze względu na:

  1. słowa kluczowe, kontekstowo – system analizuje treść ostatnich 300 maili;w przypadku kierowania reklamy na wskazane słowa jak i kierowania na domenę, system automatycznie skanuje treść/temat ostatnich kilkuset e-maili niebędących spamem, w tym wiadomości usuniętych i zarchiwizowanych,
  2. kierowanie na zainteresowania – użytkownicy są przypisywani do danej kategorii na podstawie słów kluczowych z maili,
  3. tematy,
  4. demografię,
  5. urządzenia (desktop, Android, iOS), lokalizację i język,
  6. Customer Match – listę adresów e-mail z wewnętrznej bazy klienta.

Porady optymalizacyjne

Kiedy tworzysz reklamy Gmail Ads używaj wysokiej jakości zdjęć, pisz zwięzły i konkretny tytuł wiadomości. Kieruj jasne wezwania do działania (idealnie byłby na górze reklamy, aby klient nie musiał się domyślać co jest jej celem). Weź pod uwagę czas (harmonogram) i urządzenie w jakim reklama jest wyświetlana. Desktop króluje w godzinach pracy, mobile w drodze do pracy oraz podczas powrotu, tablet natomiast w godzinach wieczornych. Warto pomyśleć o teaserze jako swoistego rodzaju przynęcie, która ma zachęcić użytkownika do kliknięcia. Stosuj zdania wyrażające akcję np. Kup dzisiaj i zaoszczędź do 20%.

Zapewnij wartościowy ruch. Ze względu na ograniczoną przestrzeń skup się na istocie tego, co oferujesz, dając jak najwięcej szczegółów. Unikaj ogólnikowych treści bez informacji o cenie lub produkcie. Wzbudź zainteresowanie, zadaj pytanie, postaw hipotezę, przedstaw coś nowego. Dostosuj reklamy do swojego odbiorcy, zadbaj o spójny temat z nagłówkiem, przedstaw ofertę w najbardziej przejrzysty, a zarazem oryginalnie ciekawy sposób, wykorzystaj ciekawą, nietypową grafikę. To naprawdę działa!