Czy da się zmierzyć efektywność działań marketingowych?

Czy da się zmierzyć efektywność działań marketingowych?

Każda kampania marketingowa rządzi się swoimi prawami, a jej powodzenie zależy od wielu czynników. Procesy, które na to wpływają mogą przyprawić o przysłowiowy ból głowy. Jak się w tym wszystkim połapać i jak najefektywniej prowadzić działania marketingowe?

Jeden z klientów, z którym mieliśmy okazję pracować, od bardzo dawna kroczył utartymi ścieżkami. Te same działania marketingowe rok po roku. Przeznaczał określoną część budżetu na telewizję, część na kampanię w prasie i w Internecie. Całkowita asekuracja i pełne bezpieczeństwo. Efektem tego było to, że sprzedaż jego produktów utrzymywała się na tym samym, niezmienionym poziomie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Czy robił dobrze czy źle?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od wcześniej zdefiniowanego celu. Robił dobrze – jeśli jego celem była stagnacja i utrzymywanie sprzedaży na niezmienionym poziomie. Robił źle – jeśli chciał zwiększyć sprzedaż. Asekuracyjne podejście do marketingu zazwyczaj kończy się tym, że sprzedaż naszych produktów utrzymuje się na podobnym poziomie.

W czym mamy problem?

Zdefiniowanie problemu (a właściwie wyzwania) powinno być punktem wyjścia przy planowaniu każdych działań marketingowych. Najprościej podejść do tego odpowiadając sobie na kilka kluczowych pytań.

Oto kilka z nich:

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Kto jest naszym potencjalnym klientem?
  • Czym wyróżniają się nasze produkty i nasza marka?
  • Jaki mamy budżet?

Niejednokrotnie w Pitted Cherries spotykaliśmy się z sytuacjami, kiedy klienci odpowiadali na te pytania zdawkowo i jakby „na odczepnego”.

  • Co chcę osiągnąć?
    - Jak to co? Większą sprzedaż!
  • Kto jest moim potencjalnym klientem?
    - Wszyscy!
  • Czym wyróżnia się moja marka?
    - Jakością i ceną!
  • Jaki mam budżet?
    - Taki, jaki trzeba! Pokażcie mi kosztorys, to wtedy zadecyduję!

 

Pobierz publikację, w której odpowiadamy na wspomniane na początku pytania i przeczytaj dalszą część artykułu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij