TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Niemal połowa polskich konsumentów (45%) deklaruje chęć wysyłki prezentów świątecznych

Zgodnie z badaniem zleconym przez FedEx Express, ponad jedna trzecia polskich konsumentów (35%) zdecydowanie zamierza przesłać w te święta podarunek bliskim znajomym i członkom rodziny.
O autorze
1 min czytania 2017-11-29

Badanie wykazało, że najważniejsze czynniki to odległość (64%) i zaskoczenie (24%), natomiast kolejne to wygoda i oszczędność czasu (odpowiednio po 22%), zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, którzy zdecydowanie zamierzają w tym roku przesłać świąteczny podarunek pocztą. Najważniejsze wnioski to: wielu ankietowanych co do zasady chce przesyłać podarunki bliskim znajomym (12%) lub młodszym członkom rodziny, np. własnym dzieciom (14%), podczas gdy o wiele mniej osób przesłałoby podarunek swoim dziadkom (5%).

W dzisiejszych czasach podarunki od Świętego Mikołaja są dostarczane wprost do domu. Wyniki badania można postrzegać jako szerszą zmianę w kierunku sprzedaży internetowej, a wiele firm przygotowuje się, by zadowolić zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów – mówi Łukasz Wróbel, MD Ground Operations Polska.

Badanie wykazuje, że konsumenci w każdym wieku postrzegają obecnie Boże Narodzenie jako wspaniałą okazję do kupowania w Internecie prezentów, którymi chcą zaskoczyć swoich najbliższych – szczególnie tych, którzy mieszkają daleko.

Okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia to najbardziej pracowity czas w roku w firmach zajmujących się wysyłką ekspresową. Wolumen jest napędzany przez rozwój handlu elektronicznego, przy czym największa kumulacja popytu przypada na poniedziałki. Firma FedEx spodziewa się rekordowej liczby przesyłek w swojej globalnej sieci w trakcie szczytu sezonu wysyłkowego przed świętami w 2017 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W całym sezonie przewiduje się wolumeny rzędu 380-400 milionów paczek, wliczając trzy poniedziałki przypadające na okres szczytowy, kiedy to wolumen wysyłek będzie dwukrotnie przekraczał dzienną średnią.

W dzisiejszym cyfrowym świecie zakupy internetowe mogą służyć do pogłębiania relacji i ułatwiania dzielenia się świąteczną radością. Boże Narodzenie to czas dzielenia się, a wszystko to może mieć miejsce dzięki nowoczesnej technologii i setkom tysięcy kurierów na całym świecie – dodaje Łukasz Wróbel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowe informacje o sezonie świątecznym znajdują się pod adresem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się