Naga prawda o reklamie… badanie McCANN Truth Central na temat postrzegania i roli branży reklamowej we współczesnym świecie

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Naga prawda o reklamie… badanie McCANN Truth Central na temat postrzegania i roli branży reklamowej we współczesnym świecie

Kłamcy, szarlatani, egocentrycy? A może niezbędne współczesnemu człowiekowi źródło informacji o trendach i rozrywce? Czym jest współczesna reklama i branża reklamowa? Całą prawdę dobitnie pokazuje opublikowany właśnie raport McCann Truth Central ‘The Truth about Advertising’.

Branża reklamowa znajduje się obecnie w jednym z najciekawszych okresów w historii. Z jednej strony rozwój nowoczesnych technologii pozwala nam zdobywać widzę o konsumentach, dzięki której możemy prowadzić z nimi dialog na poziomie i w obszarach do tej pory nieosiągalnych. Z drugiej – branża jest postrzegana jako skostniała i opierającą się nowym trendom technologicznym. Ta niespójność wizerunkowa to olbrzymie wyzwanie dla współczesnych agencji reklamowych. Te które go nie podejmą, najprawdopodobniej znikną z rynku – skomentował wyniki badania Wojciech Borowski CEO McCANN Worldgroup.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Branża reklamowa w ostatnim czasie przeszła wiele zmian. Ostatnie badanie opublikowane właśnie przez McCann Truth Central pokazuje, co ludzie myślą o reklamie, jako branży.

10 prawd o współczesnej branży reklamowej

1. Reklama jest postrzegana jako integralna i akceptowana część kultury

84% osób uważa wręcz, że to część ich codziennego życia i źródło rozrywki, które pozwala im zdobyć użyteczne informacje.

2.  To, jak świat postrzega branżę reklamową, nie pokrywa się z tym jak branża myśli, że jest postrzegana

  • Kiedy poproszono respondentów o podanie określeń opisujących branżę reklamową, większość odpowiedzi była negatywna. Wśród nich pojawiały się: kłamcy, szarlatani, egocentrycy.
  • 56% osób pracujących w reklamie przyznaje w sekrecie, że mogliby robić coś bardziej kreatywnego.

3. Reklama jako zawód jest postrzegana jako kreatywna ale jedynie w starym tego słowa znaczeniu

  • Pracownicy reklamy są postrzegani jako wyglądający korporacyjnie indywidualiści w garniturach, podobnych do tych jakie nosiło się 40 lat temu.
  • Większość osób zarządzających w agencjach reklamowych (70%) uważa, że branża najlepsze ma już za sobą. Mity dotyczące minionych złotych czasów reklamy są nie tylko podkreślane przez kulturę masową (np. w takich serialach, jak Mad Man), ale także przez samą branżę.

4. Praca w agencji reklamowej nie daje prestiżu, który dawała kiedyś

Obecnie jest wiele branż, w których można wykorzystać swoją kreatywność. Praca w reklamie jest uważana za mniej aspirującą w porównaniu np. do konsultingu czy fotografii.

5. Branża reklamowa jest postrzegana jako hermetyczna

43% osób pracujących w reklamie potwierdza, że ich rodzice nie mają pojęcia, czym tak naprawdę się zajmują.

6. Wojna o talenty toczy się poza branżą reklamową

57% osób pracujących w reklamie uważa, że branża ma problem z przyciągnięciem i utrzymaniem utalentowanych ludzi. W rezultacie ci najlepsi nie patrzą na możliwości, które oferuje im reklama i od razu aplikują do firm znajdujących się w Dolinie Krzemowej, czy na Wall Street.

7. Reklama powinna przestać koncentrować się na modelu B2B i zacząć na B2C

  • 79% osób pracujących w reklamie uważa, za oczywiste, że do ich zadań należy „sprzedawanie” biznesu ich klientów, natomiast niewiele uważa za ważne sprzedawanie biznesu tego, co sami robią.
  • Dodatkowo, branża funkcjonuje w modelu B2B rozmawiając jedynie z klientami i innymi agencjami. Istnieje duża potrzeba komunikacji do osób, które nie są związane z branżą.

8. Branża reklamowa powinna zacząć podkreślać swój istotny wpływ na ekonomię

  • Reklama to w stanach Zjednoczonych 15% rynku pracy (źródło HS Global).
  • 87% osób wierzy, że jeśli ludzie zrozumieją prawdziwą wartość, jaką reklama wnosi do rozwoju ekonomicznego danego kraju, sposób postrzegania branży stanie się lepszy.

9. Oczekiwania w stosunku do marek są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej

  • 73% badanych woli marki, które mają klarowny wizerunek i odgrywają jasną rolę.
  • Jak pokazują najlepsze kampanie reklamowe – marki mogą poruszać umysły ludzi, a przez to wpływać na kulturę i ją kształtować.

10. Konsumenci wierzą, że reklama ma siłę, żeby zmieniać świat

  • 72% respondentów uważa, że dzięki reklamie świat jest lepszy.
  • Co więcej, 69% wierzy, że reklama może zmienić świat.

Metodologia badania: The Truth About Advertising to badanie jakościowe przeprowadzone na 1000 konsumentach i prawie 500 pracownikach agencji reklamowych w Stanach Zjednoczonych.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij