Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Vienna Life

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Vienna Life
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Agnieszka Książek, Dyrektor Marketingu w Vienna Life.
O autorze
5 min czytania 2018-01-12

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Spośród tegorocznych wydarzeń z życia marki Vienna Life na szczególną uwagę zasługują dwa: kampania wizerunkowa oraz badanie panelowe wśród klientów.

Kampania wizerunkowa

W połowie listopada ruszyła kampania wizerunkowa pod hasłem: „Nie bądź dzieckiem – pieniądze się liczą”. Warto mieć w sobie coś z dziecka, czerpać z życia dziecięcą radość, ale akurat nie w sferze finansów (no chyba, że radość wynika z udanej inwestycji).

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na fakt, że w kwestiach finansowych trzeba brać sprawy w swoje ręce i szukać różnych możliwości pomnażania kapitału.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponieważ czas jest aktualnie jednym z największych bogactw, a zarządzanie majątkiem to poważna i dość skomplikowana sprawa, Vienna Life jako ekspert od inwestowania, podpowiada jak te niełatwe sprawy rozwiązać mądrze. Dysponujemy odpowiednimi narzędziami i kompetencjami, które dają duże możliwości osiągnięcia zysku. Tym samym aspekt edukacyjny kampanii wzmacniamy propozycją produktową – usługa inPlus, efektywnym uzupełnieniem polisy.

Kampania ma pomóc w uzyskaniu szerszego dostępu do rynku, zainteresować potencjalnych klientów oraz stanowić wsparcie dla sprzedaży rozwiązań Vienna Life, a także upewnić obecnych klientów i partnerów, że Vienna Life to solidny partner.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie panelowe wśród klientów Vienna Life

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W okresie czerwiec–sierpień zrealizowaliśmy badanie panelowe wśród klientów Vienna Life. W badaniu z wykorzystaniem internetowej platformy on-line wzięło udział 30 uczestników, którzy przez 3 miesiące odpowiadali na pytania związane z kluczowymi obszarami biznesowymi firmy. Ankietowani byli bardzo zaangażowani, skrupulatni i chętnie dzielili się wiedzą. W trakcie całego procesu udało nam się pozyskać ok. 140 tys. wartościowych i znaczących słów.

Celem badania było zebranie pogłębionej wiedzy oraz zbudowanie mikrospołeczności ekspertów/ambasadorów Vienna Life.

Po zakończeniu panelu badawczego zaprosiliśmy uczestników do cyklicznych spotkań Rady Klientów Vienna Life. Podczas nich omawiane będą proponowane działania i inicjatywy (na podstawie rekomendacji z panelu), nowe oferty, zmiany w procesach obsługowych etc. Tym samym głos klienta na stałe zagości w części procesów decyzyjnych Vienna Life.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Wyróżnienia i nagrody branżowe

Stevie Awards

Vienna Life została wyróżniona złotą statuetką w kategorii Business Intelligence Solution przez międzynarodową kapitułę prestiżowego plebiscytu Stevie Awards for Sales & Customer Service. Jury 11 edycji konkursu doceniło nowoczesność i wysoką efektywność Programu NAVIGO.

Nagrodzony program NAVIGO to narzędzie skierowane do inwestorów indywidualnych, dostępne bez względu na wysokość posiadanych aktywów. Łączy ono indywidualny profil klienta z wiedzą i doświadczeniem ekspertów Vienna Life. Specjaliści tworzą spersonalizowany portfel dopasowany do potrzeb inwestora. Poszczególne instrumenty finansowe są w nim dobierane w zależności od preferencji użytkownika. Monitorowane na bieżąco wyniki finansowe, w razie potrzeby zostają zmodyfikowane tak, aby osiągnąć oczekiwane zyski przy zachowaniu najwyższej ochrony kapitału. Co więcej, klient może na bieżąco monitorować stan posiadanych aktywów w dostępnym online, specjalnym panelu użytkownika.

Instytucja przyjazna mediacji – wyróżnienie KNF

Vienna Life została doceniona za otwartą postawę promediacyjną i wyrażanie zgód na mediację w przypadku wszystkich wniosków swoich klientów kierowanych do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF.

Wdrożenie usługi odpowiadającej na najczęściej pojawiające się potrzeby klientów

Na podstawie badań klientów wiemy, że oczekują oni wsparcia w procesie zarządzania swoimi środkami, dodatkowo istotna jest dla nich ochrona kapitału – nie chcą tracić, mogą osiągać mniejsze zyski, ale chcą mieć pewność, że ich inwestycje nie „zanurkują”.

W odpowiedzi na te oczekiwania, Vienna Life zaproponowała usługę inPlus, która cechuje się niską zmiennością wartości portfela, co oznacza, że ryzyko potencjalnej straty jest znacznie ograniczone. Usługa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów – w ciągu miesiąca od uruchomienia klienci przenieśli do niej już blisko 80 mln zł.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Wyzwaniem dla marki Vienna Life jest pokazanie szeregu zmian, jakie zaszły na rynku produktów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych w ostatnich 2 latach. Dziś nasza propozycja produktowa lepiej odpowiada na potrzeby klientów, jest także zdecydowanie bardziej elastyczna. Dlatego po kilku latach czarnego PR-u wokół ubezpieczeń na życie z UFK, inicjujemy działania, które mają zapewnić „równouprawnienie” polis inwestycyjnych w gronie innych produktów finansowych (lokat, funduszy inwestycyjnych). Dziś polisy inwestycyjne umożliwia na przykład dostęp do funduszy zamkniętych czy funduszy rynku nieruchomości, co może stanowić wartościową dywersyfikację portfela.

Kolejnym wyzwaniem dla nas, ale także dla całego sektora, jest przedefiniowanie roli pełnionej przez zakład ubezpieczeń. Dla nas najważniejszy jest dialog z klientami – dążymy do tego, by być dla naszych klientów partnerem w najważniejszych życiowych sprawach, a nie „zakładem ubezpieczeń”. Zależy nam na tym, żeby klienci rozumieli nasze produkty i wiedzieli, jak z nich korzystać. W związku z tym chętnie dzielimy się ekspertyzą oraz doświadczeniem – viem.pl (szerzej opisane w pkt.4) to platforma, która wspiera klientów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji finansowych.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Wpisanie się w trend związany z content marketingiem (case: kampania wizerunkowa opisana w pkt.1) oraz położenie nacisku na edukację – powstanie hubu komunikacyjnego dla marki – viem.pl. Viem.pl to platforma edukacyjno-informacyjna opracowana przez Vienna Life. Jest to portal tworzony przez ekspertów – zarówno naukowców, specjalistów TFI, jak i praktyków na co dzień zatrudnionych w spółce. Celem platformy jest dostarczenie rzetelnych, merytorycznych, a przy tym napisanych w przystępny sposób informacji nt. finansów każdemu, niezależnie od zasobności portfela.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

To bardzo ogólne pytanie. Generalnie branża marketingowa rozwija się w interesującym kierunku. W bliskim mi świecie finansów pojawia się coraz więcej kampanii zaprojektowanych z humorem, z przymrużeniem oka. O poważnych sprawach nie zawsze trzeba mówić w śmiertelnie poważny sposób.

Pojawiają się reklamy, które zachwycają, pozostają w pamięci. Jednak wciąż zdarzają się i takie, które stanowią istny wehikuł „powrót do przeszłości”. Są żywcem wyjęte z poprzedniej epoki. Mam wrażenie, że w takich przypadkach przeważa bardzo zachowawczy głos – lubię tylko te reklamy, które już kiedyś raz widziałem. Tymczasem dziś, by przyciągnąć uwagę konsumenta potrzeba coraz bardziej odważnych pomysłów.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Chcemy kontynuować komunikację opartą trzy filary:

  • działania contentowe,
  • edukację,
  • promowanie marki w zakresie kluczowych kompetencji związanych z inwestowaniem.

Jakie wyzwania czekają na Państwa w 2018 roku?

Dla nas, jak i dla całej branży, wyzwaniem będzie na pewno odnalezienie się w świecie nowych regulacji (PRIIPs, RODO, IDD). Będziemy szukać rozwiązań jak działać zgodnie z wytycznymi, ale nadal w jak najbardziej przyjazny dla klienta sposób.

Nowe regulacje podyktowane są rzecz jasna lepszym zabezpieczeniem interesów klienta. Jednocześnie jednak nakładają na niego dużo dodatkowych obowiązków i wymagań, które będą przekładały się na sporą ilość dodatkowych dokumentów do wypełnienia. Będziemy starali się ułatwić klientom te procesy, wyposażyć ich w niezbędną wiedzę i wyjaśnić przyczyny.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Co najmniej kilka trendów wydaje się rosnąć na znaczeniu. Po pierwsze dalsza personalizacja – projektowanie rozwiązań jeszcze lepiej spełniających indywidualne oczekiwania, odpowiadających w punkt na potrzeby klientów.

Oczekujemy, że będzie rosnąć liczba rozwiązań odpowiadających na główne wyzwania współczesnych, zabieganych na co dzień ludzi. Rozwiązań niwelujących takie deficyty, jak brak czasu czy odpowiadających na wyzwania w obszarze ochrony środowiska i oszczędności energii.

Z uwagą będziemy też śledzić zacieranie się granic koncepcji B2B czy B2C poprzez koncept H2H (human to human). W obszarze reklamy przejawia się to w mocnym akcentowaniu wartości emocjonalnych, a nie produktowych.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Nie przewidujemy istotnych zmian w strukturze budżetu na 2018 r.

 

O rozmówczyni:

Agnieszka Książek
Dyrektor Marketingu w Vienna Life