Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

NowyMarketing prognozuje rok 2018: OleOle!

NowyMarketing prognozuje rok 2018: OleOle!
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedzieli również Maciej Żyto, Head of Digital Marketing, OleOle! i Rafał Urtate, Marketing Manager, OleOle!.
O autorze
3 min czytania 2018-01-16

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Najważniejszym wydarzeniem dla OleOle! w 2017 roku był okres przed świętami Bożego Narodzenia. Jesteśmy jednym z największych sprzedawców w Polsce w kategorii pure player (sklepów sprzedających tylko w internecie) z bardzo szeroką ofertą. Sprzedajemy m. in. laptopy, smartfony, telewizory, mały i duży sprzęt AGD, narzędzia, sprzęt sportowy i wiele innych. Czyli wszystko to, co chętnie kupujemy na święta jako prezenty dla siebie lub bliskich.

W grudniu, a tak naprawdę już od ostatnich dni listopada (24 listopada 2017 roku wypadł Black Friday), sprzedaż w naszej kategorii jest zdecydowanie wyższa niż w pozostałych miesiącach roku i wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Wszystkie ręce na pokład.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Najważniejszym sukcesem w ubiegłym roku jest dla nas Black Friday, który był prawdziwie rekordowym piątkiem w historii OleOle.pl. Czarny Piątek cieszył się u nas niezwykle dużym zainteresowaniem klientów. W porównaniu z poprzednim rokiem dynamiczny wzrost zanotowały niemal wszystkie istotne dla e-commerce wskaźniki.

Osiągnęliśmy wzrost współczynnika konwersji o blisko 80% i o ok. 15% wzrost liczby użytkowników, którzy w ciągu jednego dnia odwiedzili stronę internetową OleOle.pl. W szczytowych momentach dnia wpływało do nas ponad 700 zamówień na godzinę. Jeśli weźmiemy pod uwagę wysoką średnią wartość koszyka w naszym biznesie, to otrzymamy naprawdę duże liczby.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na ten sukces złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim mieliśmy bardzo atrakcyjną ofertę handlową dla klientów, skuteczną kampanię marketingową oraz serwery przygotowane na zwiększony ruch na stronie.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Mniej zapytań w internecie o markę OleOle! oraz spadający ruch bezpośredni na OleOle.pl. Wiemy, że powinniśmy lepiej przyjrzeć się budowaniu świadomości naszej marki wśród konsumentów. To wyzwanie będziemy chcieli przekuć w odpowiednie działania w 2018.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w tym roku w kontekście naszej marki, jest coraz bardziej “kobieca” struktura demograficzna naszych klientów w odniesieniu do całego rynku elektroniki użytkowej i AGD w Polsce. To otwiera nasze głowy na zmiany i nowe możliwości, choćby w kwestii komunikacji marketingowej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce

To dość złożone i trudne pytanie, ale gdybyśmy mieli odpowiedzieć kilkoma słowami – powiedzielibyśmy, że nie jest źle. Publikacje dotyczące wydatków na reklamę online (jak choćby badanie IAB Polska/PwC AdEx za pierwsze półrocze 2017) podpowiadają, że rynek choć trochę zwolnił, to jednak wciąż rośnie z kilkuprocentową dynamiką rok do roku.

Cieszy fakt, że największe wzrosty procentowe w wydatkach widzimy w reklamie wideo i mediach społecznościowych. Widać to też gołym okiem w działaniach dużych graczy i co bardzo fajne, wraz ze wzrostem wydatków rośnie jakość prowadzonych działań. To wszystko napędza nas jako marketerów do szukania nowych i kreatywnych pomysłów na skuteczne inwestowanie w nowe media, nowe kanały czy nowe formaty.

Z drugiej strony, jako branża marketingowa doskonale wiemy, które działania i kanały są dla nas najbardziej efektywne i chętnie powielamy je każdego roku.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Content marketing. Chcemy tworzyć więcej wartościowych treści, docierać z nimi do odpowiednich odbiorców i w naturalnych dla tych odbiorców miejscach.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Do tej pory zdecydowaną większość naszej uwagi skupiliśmy na marketingu efektywnościowym, a zdajemy sobie sprawę, że w dłuższej perspektywie nie będzie to wystarczające. Chcemy w 2018 roku podjąć działania, które pomogą nam lepiej budować świadomość marki OleOle! wśród konsumentów i nadać jej odpowiedni charakter. Planujemy wyraźnie wejść w nowe media (social, wideo, brand journalism, influencer marketing, itd.) i mamy w tej kwestii dużo do zrobienia. Niewiele działaliśmy w tym zakresie w ostatnim czasie, a zaczynanie niemal od początku daje nam duże możliwości. I będzie dla nas równie dużym wyzwaniem.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Naszym zdaniem marketing digitalowy może w 2018 zwracać się w kierunku swoich podstaw. To znaczy, że będziemy widzieć więcej działań brand marketingowych, być może kosztem działań performance marketingowych.

Oczywiście będziemy obserwować również dalszy rozwój trendów, które były modne także w mijającym 2017 roku, głównie jednak na konferencjach branżowych czy w wypowiedziach ekspertów. Wykorzystanie chatbotów, sztucznej inteligencji, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Realne zastosowanie tych trendów w biznesie to jednak wciąż wyzwanie, które, póki co trudno przełożyć na rzeczywiste korzyści biznesowe dla marek.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Jesteśmy sklepem stricte internetowym i konsekwentnie większość budżetu przeznaczamy na kanały digitalowe. W 2018 roku więcej uwagi planujemy poświęcić budowaniu świadomości marki OleOle!, content marketingowi oraz naszym kanałom własnym – mamy na myśli rozwój social mediów, treści wideo, e-PR. To prawdopodobnie powiązane będzie z ograniczeniem budżetów na performance marketing.

 

O rozmówcach:

Maciej Żyto, Head of Digital Marketing, OleOle!
Rafał Urtate, Marketing Manager, OleOle!