Game changer dla branży Retail. Tchibo case study

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Game changer dla branży Retail. Tchibo case study

Przykład wykorzystania Facebooka do zwiększenia konwersji nie tylko online ale i offline.

Facebook już dawno przestał być platformą do działań wizerunkowych. Coraz powszechniejsze jest przekonanie, że social media sprzedają, a efektywność tych działań łatwo można zmierzyć. Jednak, czy możliwe jest zmierzenie konwersji działań reklamowych prowadzonych na Facebooku na ruch i wyniki sprzedaży w sklepach stacjonarnych (offline)? Case study marki Tchibo jest dowodem na to, że jest to możliwe, ale przede wszystkim, że konwersja ta ma miejsce i daje realne zyski w postaci prawie 5-ciokrotnego zwrotu z inwestycji!

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Marka Tchibo wzięła udział w wyjątkowym programie Retail Incubator. Chciała sprawdzić, czy da się dzięki kampaniom na Facebooku jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż online i czy te działania mają wpływ na ruch i konwersje offline.

Retail Incubator jest dedykowanym programem dla branży Retail. Jego zaletą jest przede wszystkim możliwość sprawdzenia wpływu kampanii na Facebooku na sprzedaż zarówno online jak i offline. Marka Tchibo postanowiła poprawić wyniki konwersji online, a przy tym zmierzyć wpływ działań na Facebooku na wszystkie parametry sprzedaży, w tym także konwersje w sklepach stacjonarnych.

Etapy działania

  1. Uruchomienie DPA (Dynamic Product Ads) zarówno dla remarketingu, jak i kampanii prospectingowych, następnie działania te były optymalizowanie pod wyznaczone KPIs: ilość konwersji, wartość konwersji, ROI.
  2. Na etapie prowadzonych zaawansowanych działań remarketingowych testowano szereg narracji i kreacji do poszczególnych grup docelowych.
  3. Integracja danych z konwersji offline (czyli transakcji dokonanych w sklepach Tchibo w całej Polsce)
  4. Kampania nawigująca klientów do odwiedzin znajdującego się najbliżej sklepu Tchibo.

Uruchomienie dynamicznych reklam produktowych

W przypadku Tchibo najpierw wykorzystane zostały dynamiczne reklamy produktowe przy jednoczesnym dokonaniu odpowiedniej segmentacji. W tym celu, odbiorcy reklam podzieleni zostali na grupy na podstawie ich wcześniejszej interakcji z produktami na stronie internetowej Tchibo.

Grupy zostały podzielone wg czasu od momentu oglądania produktu na stronie po to, aby sprawdzić, która z grup będzie najlepiej reagowała na działania remarketingowe.

Analityka kampanii została przygotowana w taki sposób, aby zespół Tchibo na bieżąco widział wyniki działań na Facebooku w wykorzystywanych przez siebie systemach. Ponadto były one dostępne online w narzędziu ROI Hunter (oficjalny Facebook Marketing Partner w Polsce) – konwersje raportowane zarówno przez Facebooka, jak i Google Analytics.

Połączenie konwersji offline

Dane z systemu CRM zostały połączone z platformą ROI Hunter przy pomocy uniwersalnego narzędzia Data Connector. Zabezpieczone i zakodowane dane przesyłane były przez API automatycznie i na bieżąco, tak aby móc śledzić czy grupa docelowa wyeksponowana na kampanię na Facebooku dokonała zakupu w sklepie Tchibo.

 

Wizyty w sklepach

Ten rodzaj kampanii na Facebooku działa na podstawie dwóch zmiennych

  • poprzez lokalizację sklepu stacjonarnego,
  • poprzez lokalizację użytkownika Facebooka.

Dla przykładu: można ustawić promień 1 km od sklepu i wtedy osoba będąca w grupie docelowej i znajdująca się w tej odległości dostanie dopasowaną reklamę na Facebooku. Pojawią się w niej także zaproszenia do sklepu z adresem i mapką jak tam dotrzeć.

Co zostało przetestowane:

  1. Różne landing pages – strona internetowa tchibo.pl oraz strona „Znajdź sklep” z mapą pokazującą lokalizację sklepów.
  2. Różne strony na Facebooku – przygotowaliśmy reklamy dla strony głównej Tchibo Polska i dla indywidualnych stron sklepów stacjonarnych w pobliżu.

Wyniki

Pokazywane dane obejmują okres od 1 maja do 30 września 2017 roku

Odkryto, że w testowaniu landing pages i stron na Facebooku, lepiej sprawdzało się targetowanie reklam na stronę „Znajdź sklep” i promowanie z głównej strony marki na Facebooku.

Oto wyniki kampanii dla online i offline:

  • całkowite ROAS z kampanii online: 3,5!
  • ROAS z kampanii „odwiedziny sklepów” i zakup offline na poziomie 4,9!

Była to pierwsza kampania na polskim rynku, w której:

  • udowodniono, że dzięki odpowiednio przeprowadzonym działaniom na Facebooku można nie tylko istotnie zwiększyć sprzedaż online, ale także offline. Warto także optymalizować działania i wyniki na podstawie bieżącej analizy danych offline,
  • w sposób mierzalny pokazano, jak istotny jest wpływ działań online (kampanii na Facebooku) na ruch offline i sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Jest to dowodem na to, jak duża liczba potencjalnych klientów odkrywa marki, produkty i oferty na Facebooku, a następnie dokonuje zakupu nie tylko online, ale także, po pewnym czasie w sklepie stacjonarnym,
  • zespołowi ROI Hunter udało się zintegrować dane z zakupów online i offline po to, aby móc śledzić wyniki działań w czasie rzeczywistym.

  

 

Autor:
Agnieszka Chabrzyk - Country Director Poland, Business Factory & ROI Hunter 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij