10 trendów w marketingu branży beauty w 2018 roku

10 trendów w marketingu branży beauty w 2018 roku

W styczniu portale marketingowe rozgrzewały się do czerwoności – wszystko za sprawą zestawień trendów komunikacyjnych na 2018 rok. Eksperci wieszczą złe nowiny: zasięgi organiczne na Facebooku spadną, ceny reklam niebotycznie poszybują w górę, strony nieprzystosowane do mobile...

fot. unsplash.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

...umrą śmiercią naturalną. Jest też trochę budujących faktów: konsumenci doceniać będą spersonalizowane treści, które nadają marketingowi bardziej ludzki wymiar, analiza big data pozwoli na lepsze dopasowanie komunikatów do odbiorców, a triumfujący w sieci format video porwie nas na długie godziny.

Wielu marketerów łapie się za głowę: jak te imponująco brzmiące doniesienia wprowadzić do standardowej, regularnej komunikacji małych przedsiębiorstw, w których niejednokrotnie nie ma pracownika odpowiedzialnego za działania PRowe? Nie inaczej jest w przypadku branży beauty – można pokusić się o stwierdzenie, że trend na 2018 rok jest jeden, a mianowicie, jak zawsze, więcej pracy niż czasu. Przed Wami 10 prostych zasad, które musicie wprowadzić do Waszej komunikacji w 2018 roku, aby nie zostać w tyle. Poznajcie porady skrojone na miarę branży beauty: tylko sprawdzone, skuteczne i łatwe do wprowadzenia działania. Zaczynamy!

Organizuj eventy specjalne i korzystaj z marketingu krzyżowego

Skuteczna promocja bez wielkich nakładów finansowych? Proszę bardzo! Do dyspozycji jest jeszcze mało popularne w branży beauty (a szkoda, bo skuteczne!) narzędzie marketingowe, a mianowicie crossmarketing. Polega na współpracy przynajmniej dwóch podmiotów, których oferty się uzupełniają, nie stanowiąc przy tym bezpośredniej konkurencji. Jak wykorzystać crossmarketing w Twoim salonie? Zastanów się, jakie firmy w Twoim mieście świadczą usługi związane z urodą, zdrowiem, dobrym wyglądem. Wbrew pozorom – takich miejsc jest bardzo wiele. Pomyśl o wszystkich siłowniach, butikach, sklepach ze zdrową żywnością, które codziennie mijasz w drodze do pracy. A może kameralna kawiarnia, elegancka restauracja, kwiaciarnia? Zastanów się, jakie inne miejsce może chcieć odwiedzić Twój potencjalny klient, a następnie zacznij współpracę. Może polegać na wzajemnym polecaniu swoich usług, przyznawaniu zniżek, łączeniu ofert. Do dzieła!

Wprowadź karty lojalnościowe

Jeden klient to już coś, ale jeden stały, powracający co miesiąc klient – to dopiero sukces, prawda? Jest skuteczny sposób na utrzymywanie dobrych relacji z gośćmi Twojego salonu i zachęcanie ich do kolejnych wizyt. Ten sposób to karty lojalnościowe. Przygotuj (najlepiej z pomocą projektanta graficznego) piękne i funkcjonalne karty, na których odznaczać będziesz kolejne wizyty danego klienta. Wprowadzenie kart lojalnościowych jest bardzo proste, jednak musisz poświęcić trochę czasu na przygotowanie regulaminu korzystania z nich oraz na skonstruowanie zasad funkcjonowania w taki sposób, by były opłacalne zarówno dla klienta, jak i dla Ciebie. Ustal, że np. co piątek odwiedziny w Twoim salonie będą darmowe. To motywacja do pozostawania wiernym jednemu, konkretnemu gabinetowi.

Dodatkowym pomysłem uzupełniającym systemy, w których doceniasz klientów za częste odwiedzanie Cię, jest szczególne traktowanie dla tych, którzy polecają Cię swoim znajomym. Doskonałym wyjściem są bony, które otrzymują klienci Twojego salonu. Jeśli ktoś taki bon przekaże dalej i zachęci nowego klienta do wizyty w gabinecie, zarówno nowy klient, jak i stały bywalec, otrzymują np. 50% zniżki na zabieg.

Przygotuj instrukcje pozabiegowe

Chcesz wybić się na tle konkurencji? Zaoferuj klientom coś dodatkowego. Przykładem mogą być instrukcje pozabiegowe. Zaprojektuj karty z ogólnymi wskazaniami dotyczącymi postępowania po wizycie w gabinecie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku zabiegów bardziej inwazyjnych, gdzie dla ogólnego powodzenia duże znaczenie ma nie tylko pobyt w salonie, ale także pielęgnacja. Postaraj się, by instrukcje były wyjątkowe, na przykład wypisuj ręcznie imię i nazwisko klientki, a także szczególne wskazania. Taki dokument jest również reklamą Twojego salonu, ponieważ większość klientek pozostawi go w widocznym miejscu, aby mieć do niego łatwy dostęp.

Zakładaj karty klienta i wprowadzaj plany leczenia

Wiele usług w salonach kosmetycznych wymaga kilku wizyt. To Twój as w rękawie! Analogicznie do instrukcji pozabiegowych, przygotowuj także plany leczenia wraz ze wskazaniem dat, w których dana osoba powinna ponownie pojawić się u Ciebie. Pokaż, że jesteś profesjonalna i nie sprzedajesz kota w worku, tylko pakiet profesjonalnych usług, które doprowadzą do osiągnięcia pożądanego efektu. Dzięki takiemu planowi Twoi klienci poczują, że są poważnie traktowani i będą polecać Twój salon innym.

Pracuj live

Co robisz w wolnych chwilach, na przykład w autobusie czy w przerwie w pracy? Na 99% odpowiedź brzmi: przeglądam Facebook i Instagram. Dokładnie to samo robią Twoi klienci. Prawdopodobnie najbardziej lubią komunikaty emitowane na żywo lub prawie na żywo, prezentujące zwykłe sytuacje z codziennego życia. Wykorzystaj to! Dodawaj treści pokazujące, jak pracujecie w salonie. Bądź blisko klientów, pokaż im, że Twój salon to przyjazne miejsce, w którym liczy się dobra atmosfera i humor.

Aktywuj recepcję 3.0

Gdzie te czasy, kiedy zapisy do fryzjera czy kosmetyczki przyjmowane były w dużym, papierowym zeszycie leżącym na blacie recepcji? Dawno za nami! Dziś na wizytę zapisać się można na wiele sposobów, na przykład poprzez system on-line, maila, telefon, komentarz na Facebooku... Weź za punkt honoru nadążenie za tą tendencją i daj swoim klientom wolność wyboru. Dodatkowo pamiętaj o tym, że dziś goście salonów beauty mają wiele na głowie. Przypominaj im o umówionych wizytach z wyprzedzeniem, na przykład poprzez SMS. Niech Twoja recepcja będzie interaktywnym miejscem, w którym stosowane są najbardziej nowoczesne narzędzia!

Zrób hałas w internecie

Konsumenci szukają opinii na temat salonów beauty w sieci – to niemal oczywiste. Zadbaj o swoją reputację w internecie. Zachęcaj klientów do pozostawiania dobrych opinii w sieci. To inwestycja, która przyniesie szybki wzrost.

Badaj klientów

Uwaga, mowa o bezpłatnych badaniach. Zapytasz: jak to? Otóż wystarczy kilka minut rozmowy z każdym klientem, by wybadać, jakie są jego oczekiwania związane z branżą beauty. Jeśli chcesz szybko sprawdzić, czy Twój nowy pomysł na promocję przyniesie sukces... Po prostu zapytaj o to gości salonu.

Wykorzystuj reklamy na Facebooku świadomie

Promujesz posty na Facebooku? To świetnie, jednak prawdopodobnie wykorzystujesz 10% ich możliwości. Wejdź głębiej w zagadnienie Facebook Ads. Ich mądre wykorzystanie w branży może sprawić, że odwiedzą Cię setki nowych osób. Dopasowuj formaty reklamowe do produktów, które chcesz promować i wykorzystaj siłę remarketingu. Choć początkowo zajmie Ci to trochę czasu, szybko okaże się, że było warto.

Sprzedawaj piękno, a nie zabiegi

Ostatnia, najważniejsza rzecz. Nie trać z oczu celu: nie sprzedaj zabiegów, tylko piękny i zdrowy wygląd. Pamiętaj, że klienci odwiedzają salony urody, bo chcą zyskać śmiałość, urok, świeży i młodą aparycję. Ta obietnica powinna być zawarta we wszystkich komunikatach reklamowych.

 

Powyższy artykuł powstał we współpracy z Żanetą Stanisławską – przedsiębiorczynią oraz specjalistką z zakresu szkoleń, doradztwa i marketingu branży beauty & SPA. 

Autorka:

Magdalena Chmiel
Specjalistka ds. marketingu i PR w studiu kreatywnym Kava Studio.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij