TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Legenda Jerzego Dudka powraca w kampanii Heinekena

Starcia największych gwiazd, nieoczekiwane zwroty akcji i spektakle na długo zapadające w pamięci – to wszystko sprawia, że oglądając mecze Ligi Mistrzów możemy poczuć emocje porównywalne do wielkich kinowych produkcji.
O autorze
2 min czytania 2018-02-14

Ten niezwykły klimat przywołuje w startującej dziś kampanii Heineken, w roli głównej obsadzając Jerzego Dudka – prawdziwą legendę najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich i pierwszego Polaka w światowej kampanii marki.

W Lidze Mistrzów, podobnie jak w kinie, zdarzają się sceny, które wbijają widzów w fotel i nawet po latach wzbudzają emocje. Tę filmową dramaturgię oglądaliśmy w finale z 2005 roku, którego bohaterem został właśnie Jerzy Dudek. W pamiętnej serii rzutów karnych Polak błysnął nie tylko umiejętnościami bramkarskimi, ale też aktorskimi. Efektownym tańcem w bramce, nazwanym potem „Dudek Dance”, zmylił aż trzech rywali i zdobył najcenniejsze klubowe trofeum w europejskiej piłce.

Tak narodziła się legenda, ożywająca w nowej kampanii Heinekena, sponsora najważniejszych klubowych rozgrywek. Najnowszy spot reklamowy marki przenosi futbol w świat wielkiego kina. Jerzy Dudek zamienił tu bramkarską bluzę na strój rodem z filmów kostiumowych, a zamiast rzutów karnych oglądamy pełen emocji pojedynek, w którym Polak rozprasza swojego rywala w sposób znany z finałowego meczu w Stambule.

Ten pamiętny mecz najlepiej pokazuje, że wielki futbol ogląda się jak dobre kino akcji. Widzieliśmy tam zaskakujące zwroty, narastające napięcie i Jerzego Dudka w roli bohatera efektownie wygrywającego decydujące starcie. Nowy spot reklamowy Heinekena jest hołdem dla polskiego bramkarza, który tym występem napisał historię europejskiego futbolu – mówi Marcin Drożyński, kierownik ds. marki Heineken w Grupie Żywiec. – Finał z jego udziałem był także wyjątkowym momentem w historii Heinekena, bo właśnie w 2005 roku marka została partnerem rozgrywek Ligi Mistrzów. Dlatego nie ma bohatera, który mógłby lepiej przywołać emocje tego niezwykłego sezonu – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Upamiętniając legendę polskiej i światowej piłki, Heineken przygotował też pierwszą w całej historii marki, limitowaną edycję opakowań, dedykowaną jednemu bohaterowi. Wyjątkowe puszki z wizerunkiem Jerzego Dudka trafią do sklepów w marcu i będą dostępne jedynie na terenie Polski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Elementem kampanii pod hasłem „Poczuj legendarne emocje” będzie także najdłuższa w historii marki loteria konsumencka. Heineken będzie mówił o piłce od dziś aż do końca czerwca, czyli miesiąc dłużej niż zazwyczaj. Dłuższa kampania wiąże się z większą liczbą nagród. W codziennych losowaniach, będzie można wygrać: wyjazdy na mecze Ligi Mistrzów i Superpucharu Europy, Playstation 4 Pro z zestawem VR oraz 30 piłek z autografem Jerzego Dudka. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy kupić piwo Heineken, wejść na stronę heineken.com.pl i wpisać kod spod kapsla lub zawleczki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spot z udziałem Jerzego Dudka przygotowała agencja Publicis Italy, a wyreżyserował go Fredrik Bond. Za produkcję odpowiada Sonny London, a za postprodukcję MPC London. Komunikację w digital i social mediach prowadzi agencja 2012. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom, wsparcie PR zapewnia agencja ROOTS.