Legenda Jerzego Dudka powraca w kampanii Heinekena

Starcia największych gwiazd, nieoczekiwane zwroty akcji i spektakle na długo zapadające w pamięci – to wszystko sprawia, że oglądając mecze Ligi Mistrzów możemy poczuć emocje porównywalne do wielkich kinowych produkcji.
O autorze
2 min czytania 2018-02-14

Ten niezwykły klimat przywołuje w startującej dziś kampanii Heineken, w roli głównej obsadzając Jerzego Dudka – prawdziwą legendę najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich i pierwszego Polaka w światowej kampanii marki.

W Lidze Mistrzów, podobnie jak w kinie, zdarzają się sceny, które wbijają widzów w fotel i nawet po latach wzbudzają emocje. Tę filmową dramaturgię oglądaliśmy w finale z 2005 roku, którego bohaterem został właśnie Jerzy Dudek. W pamiętnej serii rzutów karnych Polak błysnął nie tylko umiejętnościami bramkarskimi, ale też aktorskimi. Efektownym tańcem w bramce, nazwanym potem „Dudek Dance”, zmylił aż trzech rywali i zdobył najcenniejsze klubowe trofeum w europejskiej piłce.

Tak narodziła się legenda, ożywająca w nowej kampanii Heinekena, sponsora najważniejszych klubowych rozgrywek. Najnowszy spot reklamowy marki przenosi futbol w świat wielkiego kina. Jerzy Dudek zamienił tu bramkarską bluzę na strój rodem z filmów kostiumowych, a zamiast rzutów karnych oglądamy pełen emocji pojedynek, w którym Polak rozprasza swojego rywala w sposób znany z finałowego meczu w Stambule.

Ten pamiętny mecz najlepiej pokazuje, że wielki futbol ogląda się jak dobre kino akcji. Widzieliśmy tam zaskakujące zwroty, narastające napięcie i Jerzego Dudka w roli bohatera efektownie wygrywającego decydujące starcie. Nowy spot reklamowy Heinekena jest hołdem dla polskiego bramkarza, który tym występem napisał historię europejskiego futbolu – mówi Marcin Drożyński, kierownik ds. marki Heineken w Grupie Żywiec. – Finał z jego udziałem był także wyjątkowym momentem w historii Heinekena, bo właśnie w 2005 roku marka została partnerem rozgrywek Ligi Mistrzów. Dlatego nie ma bohatera, który mógłby lepiej przywołać emocje tego niezwykłego sezonu – dodaje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Upamiętniając legendę polskiej i światowej piłki, Heineken przygotował też pierwszą w całej historii marki, limitowaną edycję opakowań, dedykowaną jednemu bohaterowi. Wyjątkowe puszki z wizerunkiem Jerzego Dudka trafią do sklepów w marcu i będą dostępne jedynie na terenie Polski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Elementem kampanii pod hasłem „Poczuj legendarne emocje” będzie także najdłuższa w historii marki loteria konsumencka. Heineken będzie mówił o piłce od dziś aż do końca czerwca, czyli miesiąc dłużej niż zazwyczaj. Dłuższa kampania wiąże się z większą liczbą nagród. W codziennych losowaniach, będzie można wygrać: wyjazdy na mecze Ligi Mistrzów i Superpucharu Europy, Playstation 4 Pro z zestawem VR oraz 30 piłek z autografem Jerzego Dudka. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy kupić piwo Heineken, wejść na stronę heineken.com.pl i wpisać kod spod kapsla lub zawleczki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spot z udziałem Jerzego Dudka przygotowała agencja Publicis Italy, a wyreżyserował go Fredrik Bond. Za produkcję odpowiada Sonny London, a za postprodukcję MPC London. Komunikację w digital i social mediach prowadzi agencja 2012. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom, wsparcie PR zapewnia agencja ROOTS.