Chrome startuje z ad blockiem - jakie zmiany nas czekają?

Chrome startuje z ad blockiem - jakie zmiany nas czekają?

Od dziś wchodzą w życie zmiany w Google Chrome, które mają bacznie przyglądać się reklamom, wyświetlanym w przeglądarce. Materiały będące zbyt nachalnymi, nie zostaną nam pokazane.

Już w ubiegłym roku Google zapowiedziało, że szykuje zmiany w algorytmie przeglądarki. Ten internetowy gigant nie planuje wymazać wszystkich reklam z Chrome, ale będzie blokować te naruszające standardy określone w dokumencie Better Ads Standard. Jak będzie to działać? Google będzie pobierało ze stron internetowych próbki, na podstawie których będzie można zobaczyć ile standardów naruszono na stronie. Test oparty jest o specjalnie przygotowanego Ad Experience Report API.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Google twierdzi, że celem narzędzia do blokowania reklam jest poprawa reklam internetowych oraz dodaje, że wszystkie informacje na temat wyników testów będą wyświetlały się w Google Search Console, by właściciele stron mogli sprawdzić, jak działają strony i w razie czego poprawić je.

Chrome będzie blokować reklamy, które często wyskakują na cały ekran znienacka, autoodtwarzające się filmy lub plansze, które odliczają czas, aby przenieść nas do żądanego serwisu.

42% stron, do których wysłano prośby o zmianę praktyki reklamowej, już poprawiło swoje strony.

Osoby korzystające z Google Chrome będą musiały jedynie zrestartować przeglądarkę, by cieszyć się przeglądarką z aktywnym mechanizmem blokującym irytujące reklamy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij