Już w ubiegłym roku Google zapowiedziało, że szykuje zmiany w algorytmie przeglądarki. Ten internetowy gigant nie planuje wymazać wszystkich reklam z Chrome, ale będzie blokować te naruszające standardy określone w dokumencie Better Ads Standard. Jak będzie to działać? Google będzie pobierało ze stron internetowych próbki, na podstawie których będzie można zobaczyć ile standardów naruszono na stronie. Test oparty jest o specjalnie przygotowanego Ad Experience Report API.
Google twierdzi, że celem narzędzia do blokowania reklam jest poprawa reklam internetowych oraz dodaje, że wszystkie informacje na temat wyników testów będą wyświetlały się w Google Search Console, by właściciele stron mogli sprawdzić, jak działają strony i w razie czego poprawić je.
Chrome będzie blokować reklamy, które często wyskakują na cały ekran znienacka, autoodtwarzające się filmy lub plansze, które odliczają czas, aby przenieść nas do żądanego serwisu.
42% stron, do których wysłano prośby o zmianę praktyki reklamowej, już poprawiło swoje strony.
Osoby korzystające z Google Chrome będą musiały jedynie zrestartować przeglądarkę, by cieszyć się przeglądarką z aktywnym mechanizmem blokującym irytujące reklamy.