Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej – infografika

Fora internetowe stanowią niezwykle ważny kanał w procesie sprzedaży marek z wielu kategorii produktowych. Agencja 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne przygotowały infografikę przedstawiającą znaczenie forów dla branży motoryzacyjnej.
O autorze
0 min czytania 2013-06-25

 Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest szczególnie wysokie w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

Efekt ROPO w motoryzacji

Badanie „Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts” wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO.

Efekt ROPO polega na zachowaniu konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline dokonują intensywnego research’u sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów. W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe. 

Poniższa infografika przedstawia znaczenie forów internetowych w tym procesie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing