TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IKEA po raz kolejny zaskakuje. W jednej z gazet marka zamieściła najbardziej usypiającą reklamę w historii

IKEA po raz kolejny zaskakuje. W jednej z gazet marka zamieściła najbardziej usypiającą reklamę w historii
IKEA już nie raz wyszła poza schemat większości reklamodawców i nie przestaje nas zaskakiwać. Po raz kolejny szwedzki brand stawia w swojej komunikacji na odwzorowanie codzienności. Bo przecież jest tam, gdzie dzieje się życie.
O autorze
1 min czytania 2018-05-08

Do projektu najdelikatniejszej reklamy marki, IKEA zaprosiła agencje z Dubaju, by ta zakupiła miejsce na tylnej okładce magazynu „Good”, na której wydrukowano „najbardziej usypiającą reklamą w historii”. W jak sposób?

Rozkładając poszczególne elementy z gazety, możesz stworzyć przyjaciela bezsennych nocy. Pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest aromat, który wydziela urządzenie. Reklama jest drukowana lawendowym tuszem, ponieważ zapach ten jest znany z rozluźnienia mięśni, spowalniania bicia serca i poprawy jakości snu. Jednak najdziwniejszy jest fakt, że podłączając całość do USB, możesz dostać wiele więcej…

PS

To nie pierwszy raz, kiedy marka wykorzystuję gazety jako nośnik kreatywnych reklam. W pewnej gazecie brand wykupił miejsce i zachęcał Panie do siusiania na nie. Dlaczego? Jeśli kobieta była w ciąży, nasikanie na specjalne miejsce w reklamie ujawniało specjalną zniżkę na łóżeczka dziecięce!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS2

Spokojny sen to dla wielu z nas najważniejszy punkt dnia. IKEA doskonale zdaje sobie z tego sprawę i już nie raz poruszała w swoich akcjach kwestię snu. Marka stworzyła muzyczne doświadczenie dla sceptycznych Szwajcarów, którzy nie byli przekonani do łóżkowych rozwiązań brandu. Do tego doświadczenia zaproszono niemiecko-brytyjskiego kompozytora Maxa Richtera, który jest autorem muzyki klasycznej łączonej z dźwiękami ambientowymi. Dzięki takiemu mixowi twórca mógł zabrać uczestników akcji w emocjonalną podróż po śnie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się