Do projektu najdelikatniejszej reklamy marki, IKEA zaprosiła agencje z Dubaju, by ta zakupiła miejsce na tylnej okładce magazynu „Good”, na której wydrukowano „najbardziej usypiającą reklamą w historii”. W jak sposób?
Rozkładając poszczególne elementy z gazety, możesz stworzyć przyjaciela bezsennych nocy. Pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest aromat, który wydziela urządzenie. Reklama jest drukowana lawendowym tuszem, ponieważ zapach ten jest znany z rozluźnienia mięśni, spowalniania bicia serca i poprawy jakości snu. Jednak najdziwniejszy jest fakt, że podłączając całość do USB, możesz dostać wiele więcej…
Zobacz również
-
PrzeglądTygodnia [10-23.06.2025]: relacja z Cannes Lions 2025, raport Gemius „Social media 2025”, tacierzyństwo w reklamie według ojców-marketingowców
-
Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista [WEBINAR]
-
Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]
PS
To nie pierwszy raz, kiedy marka wykorzystuję gazety jako nośnik kreatywnych reklam. W pewnej gazecie brand wykupił miejsce i zachęcał Panie do siusiania na nie. Dlaczego? Jeśli kobieta była w ciąży, nasikanie na specjalne miejsce w reklamie ujawniało specjalną zniżkę na łóżeczka dziecięce!
Spokojny sen to dla wielu z nas najważniejszy punkt dnia. IKEA doskonale zdaje sobie z tego sprawę i już nie raz poruszała w swoich akcjach kwestię snu. Marka stworzyła muzyczne doświadczenie dla sceptycznych Szwajcarów, którzy nie byli przekonani do łóżkowych rozwiązań brandu. Do tego doświadczenia zaproszono niemiecko-brytyjskiego kompozytora Maxa Richtera, który jest autorem muzyki klasycznej łączonej z dźwiękami ambientowymi. Dzięki takiemu mixowi twórca mógł zabrać uczestników akcji w emocjonalną podróż po śnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing