Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Case Study kampanii Trenuj Mądrze dla marki Timex

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Jak zbudowano świadomość marki Timex jako producenta pulsometrów?
O autorze
3 min czytania 2013-07-04

Projekt: Trenuj Mądrze
Klient: TIMEX

Zadanie agencji:

  • zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów
  • edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy

Elementy kampanii Trenuj Mądrze:

  • raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
  • zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
  • serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
  • produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
  • marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
  • Social Media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
  • działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)

Rys. 1. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów TIMEX?

W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na podstawie w/w researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.

Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?

Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To pozwoliło nam:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • zróżnicować nośniki kampanii
  • zróżnicować wykorzystywane touchpointy
  • precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły

W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.

Rys. 2. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Serwis kampanii Trenuj Mądrze

Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:

  • uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
  • bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
  • zakładający powiązanie specyficznych treści, takich jak artykuły z teaser’ami produktami TIMEX i linkowaniem do ecommerce marki

Rys. 3. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Kontent serwisu

Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.

W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki, fotografie i wykresy.

Rys. 4. Strefy wysiłku maksymalnego – jedna z infografik na serwisie www.trenujmadrze.pl

Synergia z Facebookiem

Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi Fan Page’a akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.

Rys. 5. Profil serwisu Trenuj Mądrze na Facebooku

eRzecznik marki na forach internetowych

Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru

Rys. 6. Kampania eRecznika – oficjalna komunikacja na forach internetowych

– Pomiar pulsu to nieodłączna cecha nowoczesnego podejścia do uprawiania sporu. Chcemy poszerzać wiedzę o mądrym treningu wśród internautów, zachęcając do ćwiczeń z pulsometrem. Wiedza wynikająca z monitoringu pracy serca pozwala nie tylko polepszać osiągi – to także inwestycja w świadomość ciała i możliwość poznania swoich możliwości. Wierzymy, że serwis TrenujMądrze.pl będzie platformą edukacyjną dla osób aktywnych oraz płaszczyzną wymiany poglądów i doświadczeń treningowych – Bartosz Szlązkiewcz, Marketing Manager Timex Group Polska

Wsparcie mediowe

  • Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads.
  • Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.
  • Jak zawsze wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej – od nośników po poszczególne landing page.
  • Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście liczba osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów. Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.

 

Rys. 7. Jeden z nośników wykorzystanych w kampanii Performance Marketingu

 

Rys. 8. Przykładowy Landing Page kampanii mediowej

Podsumowanie

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się. Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.

Case Study przygotował: Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360, obie agencje należą do NuOrder Group.