Case Study kampanii Trenuj Mądrze dla marki Timex

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Case Study kampanii Trenuj Mądrze dla marki Timex

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Jak zbudowano świadomość marki Timex jako producenta pulsometrów?

Projekt: Trenuj Mądrze
Klient: TIMEX

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zadanie agencji:

  • zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów
  • edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy

Elementy kampanii Trenuj Mądrze:

  • raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
  • zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
  • serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
  • produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
  • marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
  • Social Media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
  • działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)

Rys. 1. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów TIMEX?

W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup.

Na podstawie w/w researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.

Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?

Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

To pozwoliło nam:

  • zróżnicować nośniki kampanii
  • zróżnicować wykorzystywane touchpointy
  • precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły

W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.

Rys. 2. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Serwis kampanii Trenuj Mądrze

Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:

  • uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
  • bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
  • zakładający powiązanie specyficznych treści, takich jak artykuły z teaser’ami produktami TIMEX i linkowaniem do ecommerce marki

Rys. 3. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Kontent serwisu

Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.

W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki, fotografie i wykresy.

Rys. 4. Strefy wysiłku maksymalnego - jedna z infografik na serwisie www.trenujmadrze.pl

Synergia z Facebookiem

Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi Fan Page’a akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.

Rys. 5. Profil serwisu Trenuj Mądrze na Facebooku

eRzecznik marki na forach internetowych

Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru

Rys. 6. Kampania eRecznika – oficjalna komunikacja na forach internetowych

Pomiar pulsu to nieodłączna cecha nowoczesnego podejścia do uprawiania sporu. Chcemy poszerzać wiedzę o mądrym treningu wśród internautów, zachęcając do ćwiczeń z pulsometrem. Wiedza wynikająca z monitoringu pracy serca pozwala nie tylko polepszać osiągi - to także inwestycja w świadomość ciała i możliwość poznania swoich możliwości. Wierzymy, że serwis TrenujMądrze.pl będzie platformą edukacyjną dla osób aktywnych oraz płaszczyzną wymiany poglądów i doświadczeń treningowych - Bartosz Szlązkiewcz, Marketing Manager Timex Group Polska

Wsparcie mediowe

  • Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads.
  • Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.
  • Jak zawsze wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej - od nośników po poszczególne landing page.
  • Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście liczba osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów. Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.

 

Rys. 7. Jeden z nośników wykorzystanych w kampanii Performance Marketingu

 

Rys. 8. Przykładowy Landing Page kampanii mediowej

Podsumowanie

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się. Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.

Case Study przygotował: Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360, obie agencje należą do NuOrder Group.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij