Zenith: w 2020 roku mobile z 28% udziałem w globalnej konsumpcji mediów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zenith: w 2020 roku mobile z 28% udziałem w globalnej konsumpcji mediów

Powszechność urządzeń mobilnych i szybki transfer danych zmieniły w ostatnich latach sposób, w jaki ludzie na całym świecie konsumują media. W tym roku 24% czasu poświęcanego na konsumpcję mediów spędzimy korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych, podczas gdy jeszcze w 2011 udział mobile...

...w globalnej konsumpcji mediów wynosił zaledwie 5% − wynika z raportu Media Consumption Forecasts 2018 opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Do 2020 roku ta proporcja zwiększy się do 28%, bo udział mobilnego internetu rośnie kosztem niemal wszystkich pozostałych mediów. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

To czwarta edycja publikowanego co roku przez Zenith raportu analizującego zmieniające się wzorce konsumpcji mediów. Tegoroczny raport obejmuje dane od 2011 roku i zawiera prognozy dotyczące czasu poświęcanego na korzystanie z mediów w latach 2018-2020. Dane pochodzą z 63 rynków z całego świata, w tym z Polski.

W Polsce udział mobilnego internetu w całościowej konsumpcji mediów również rośnie, jednak ze znacznie niższą dynamiką niż na świecie – w tym roku sięgnie 5%, a w 2020 wzrośnie do 6%. Polacy nadal najwięcej czasu poświęcają na słuchanie radia i oglądanie telewizji. I choć od 2015 roku czas spędzany na konsumpcji tych mediów stopniowo spada, to zarówno radio, jak i telewizja mają nadal wysokie, 37% udziały w całościowej konsumpcji mediów – wyjaśnia Anna Bartoszewska, Dyrektor Generalna Zenith.

Mobilny internet ogranicza konsumpcję niemal wszystkich pozostałych mediów. W skali globalnej najwięcej straciły dzienniki i magazyny − według szacunków Zenith między 2011 a 2018 rokiem czas poświęcany na czytanie dzienników zmalał o 45%, a magazynów o 56%. Dotyczy to jednak tylko ich drukowanych wersji, bo czas spędzony na czytaniu internetowych wersji dzienników i magazynów jest wliczony do czasu konsumpcji internetu. W przypadku wielu tytułów czas ich konsumpcji online przewyższa znacznie ten, który straciły w wersji drukowanej.

Spada również, choć w różnym tempie, czas konsumpcji telewizji i radia. Według szacunków Zenith pomiędzy 2011 a 2018 rokiem czas oglądania telewizji skrócił się o 3%, a słuchania radia − o 8%. Kanały telewizyjne i stacje radiowe także zyskały odbiorców online, tracąc ich jednocześnie offline, ale musiały stawić czoła silnej konkurencji w postaci zakorzenionych w internecie graczy takich jak YouTube i Spotify.

Rośnie natomiast czas spędzany w kinach − pomiędzy 2011 a 2018 wzrósł o 3%, co jest efektem wysiłków zarówno właścicieli kin, inwestujących w większe ekrany i inne udogodnienia polepszające doświadczenia widzów, jak i producentów filmowych, którzy efektywniej promowali swoje filmy. Jednak średnio ludzie spędzają w kinie znacznie mniej czasu niż poświęcają go na kontakt z jakimkolwiek innym medium − w 2018 roku będzie to zaledwie 1,7 minuty dziennie, a w 2020 − 1,9 minuty.

Szybka ekspansja mobilnego internetu zwiększyła ilość czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika na korzystaniu z mediów, umożliwiając dostęp do praktycznie nieograniczonych zasobów treści niemal w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Według szacunków Zenith w tym roku przeciętny obywatel świata będzie korzystał z mediów 479 minut dziennie, o 12% dłużej niż w 2011. W 2020 średni globalny czas korzystania z mediów wydłuży się do 492 minut dziennie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij