Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Co Polacy cenią w słodyczach i czym się kierują przy ich wyborze? [badanie]

Naturalność składników, własna receptura oraz obniżona zawartość cukru to dla Polaków korzystających ze słodkiej oferty lokali kluczowe czynniki wyboru. Co dziesiąty badany zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy. Najczęściej Polacy na coś słodkiego idą do lodziarni.
O autorze
2 min czytania 2018-06-04

Co ciekawe piekarnie i kawiarnie wybierane są przez Polaków w takim samym stopniu – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Lodziarnia to zdecydowanie najczęściej wybierane miejsce na konsumpcję czegoś słodkiego, zwłaszcza przez ludzi młodych – do 30-tego roku życia. Ich popularność maleje wraz ze wzrostem wieku respondentów. Z kolei kawiarnie częściej odwiedzają kobiety (74% w porównaniu do 66% mężczyzn). Widoczna jest istotna rola piekarni jako miejsc, gdzie można skonsumować ciastko czy inny słodki wyrób.


Źródło: ARC Rynek i Opinia, maj 2018

Polacy, wybierając coś słodkiego, najczęściej zwracają uwagę na naturalność składników. Co czwarty badany zwraca uwagę na ekologiczność produktu, co dziesiąty – na aspekty dietetyczne związane z obecnością glukozy czy laktozy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Źródło: ARC Rynek i Opinia, maj 2018

Oczekiwania Polaków względem miejsc ze słodkimi wyrobami

Lodziarnie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W tym przypadku najważniejsza jest oferta rzemieślnicza, zróżnicowanie rodzajów lodów oraz nowe, nietypowe smaki – aż 56% osób mówi o chęci spróbowania nowych smaków owocowych, warzywnych i z przyprawami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cukiernie

W cukierniach najważniejsza jest atrakcyjna forma/ wygląd wyrobów, dużo przestrzeni, stolików, miejsc do siedzenia oraz wprowadzenie nowych, nietypowych smaków.

Kawiarnie

W kawiarniach priorytetami dla konsumentów są: oferta sezonowa (np. kawy mrożone na lato, herbaty rozgrzewające na zimę), dużo przestrzeni, stolików i miejsc do siedzenia oraz obecność ogródka.

Piekarnie

Najważniejsza dla klientów jest oferta rzemieślnicza, czyli produkcja własna wyrobów, na miejscu. Ponadto, konsumenci oczekują bogatej oferty słodkich wyrobów oraz nowych smaków pieczywa – np. z dodatkami: przyprawami, orzechami, owocami.

W ofercie dodatkowej lokali ze słodkościami klienci chętnie zobaczyliby słone, zdrowe przekąski, w szczególności świeżo wyciskane soki (89%), sałatki (69%), gotowe kanapki (65%) oraz słone tarty i inne przekąski na słono (67%).

Mężczyźni w większym stopniu cenią sobie w produktach słodkich tradycję, sprawdzone smaki, wysoką jakość. Kobiety z kolei nowoczesność, nowe smaki oraz korzystną cenę.

– Polacy chętnie odwiedzają miejsca, gdzie mogą skonsumować coś słodkiego. Na pewno ciekawym trendem jest to, że coraz częściej takim miejscem do konsumpcji jest piekarnia. Z naszego badania wynika, że jest ona równie często wybierana co kawiarnia. Z pewnością do takich zachowań przyczynił się rozwój piekarni w kierunku niedużych lokali, gdzie można skonsumować produkty na miejscu i dostać do nich kawę, herbatę czy sok. Warta podkreślenia jest również otwartość Polaków na nowe smaki – czy to lodów, czy ciastek, czy pieczywa. O ile lody o smaku chili czy ogórka jeszcze kilka lat temu mogły budzić kontrowersje, o tyle teraz respondenci otwarcie mówią, że czekają na nowości – komentuje Karolina Knyziak, badaczka z ARC Rynek i Opinia.