W kampanii informacyjnej wykorzystano obrazy „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki.
Zmiany wprowadzają obowiązek wyrzucania odpadów surowcowych z rozdzieleniem do osobnych pojemników lub worków oznaczonych różnymi kolorami. Kampania prowadzona będzie dwuwymiarowo – po pierwsze łodzianie są informowani o zachodzących zmianach, a po drugie, prowadzone są także działania edukacyjne, przygotowujące do świadomej i zgodnej z zasadami ekologii segregacji odpadów.
Zobacz również
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Czy Monet piłby Grolscha?
Reklama lubi korzystać ze sztuki klasycznej nie od dziś. Znane obrazy mogliśmy już zobaczyć np. w kreacjach marek Grolsch, Samsung, Berlinki, Lego, Lux Med czy Nike: Czy Monet piłby Grolscha? – czyli jak współczesna reklama czerpie ze sztuki klasycznej
Fotograf Freddy Fabris od zawsze zafascynowany był epoką renesansu. Przez dłuższy czas szukał sposobu na to, żeby w swojej pracy oddać tę fascynację, ale żaden pomysł nie wydawał mu się wystarczająco ciekawy. Wszystko zmieniło się gdy pewnego razu trafił na zakład samochodowy w środkowo-zachodnich Stanach. Tak narodził się pomysł, aby mechanicy odtworzyli pozy ze słynnych renesansowych obrazów na serii zdjęć wykonanych przez Fabrisa. Efekt tego spotkania można zobaczyć w artykule Mechanicy samochodowi pozują jak na renesansowych obrazach.
PS2 Segreguję – nie widzę przeszkód
Od grudnia 2016 roku. ENERIS Surowce S.A. w ramach programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” udostępnia naklejki do oznakowania pojemników na odpady w alfabecie Braille’a.
PS3 Przyjaciół się nie wyrzuca
Zwierzę to nie przedmiot, który można w każdej chwili wyrzucić na śmietnik. 14 lutego 2013 roku MPO Łódź, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81 poprzez umieszczenie na pojazdach MPO plakatów reklamowych z wizerunkiem psów i kotów rozpoczęły akcję edukacyjną „Przyjaciół się nie wyrzuca”, której celem było propagowanie świadomej opieki nad zwierzętami i uświadomienie mieszkańcom Łodzi, że to w ich rękach leży los zwierząt.