Dżentelmeni pomagają, czyli zapuśćmy wąsy – Lekko Stronnicza Akcja 2013

Już po raz trzeci ruszyła Lekko Stronnicza Akcja na rzecz pomocy domom dziecka w okolicach Krakowa. Tym razem zbierane są środki na Dom Dziecka w Sieborowicach.
O autorze
2 min czytania 2013-07-10

Jak co roku akcję organizują prowadzący Lekko Stronniczy program rozrywkowy – Karol Paciorek i Włodek Markowicz. Towarzyszą im syn Zbigniewa Hołdysa – Tytus Hołdys i Radek Kotarski, twórca programu Polimaty. Idea akcji jest bardzo prosta: pomoc potrzebującym dzieciakom. – Domy dziecka nie są wybierane w żaden szczególny sposób. Wszystkie potrzebują pomocy, dlatego co roku w wyszukiwarce Google wybieramy kolejną placówkę – mówi Włodek Markowicz, współorganizator przedsięwzięcia.

Zeszłoroczna akcja przyniosła ponad 110 tys. wyświetleń filmu promocyjnego na YouTube i ponad 5700 lajków. Udało się zebrać ponad 9000 zł. W tym roku już po kilku dniach zebrana kwota znacznie przekroczyła zeszłoroczny rekord. Taki wynik organizatorzy zawdzięczają dużemu zasięgowi: ponad 108 tys. fanów na Facebooku oraz 216 tys. subskrybentów na YouTube.

Jak zostać Dżentelmenem?

W tym roku akcja odbywa się pod hasłem “Dżentelmeni pomagają”. Swoją pomoc można ofiarować na kilka sposobów. Klasycznie poprzez wpłatę na konto Domu Dziecka w Sieborowicach lub kupując koszulkę z logotypem akcji. Cały dochód ze sprzedaży trafia na konto domu dziecka dzięki sponsorowi – firmie cupsell.pl, która całkowicie zrzekła się wpływów ze sprzedaży koszulek. Żeby ułatwić internautom pomoc została stworzona specjalna aplikacja, która łączy w sobie kilka możliwości pomocy.

– Chcieliśmy żeby aplikacja została utrzymana w zabawnej konwencji Lekko Stronniczy. Temat pomocy jest jak najbardziej poważny, jednak jeśli dodamy do tego element zabawy zwiększamy szansę na wiralowy efekt, na którym tak nam zależy. Dlatego powstał pomysł dodawania wąsów do avatara każdego użytkownika, który wejdzie do aplikacji. Dzięki temu nasi znajomi wiedzą, że uczestniczymy w akcji i też mogą się dołączyć – komentuje Michał Blak, CEO platformy click apps, która udostępniła technologię do aplikacji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz zapuszczenia wąsów aplikacja umożliwia nam zakup koszulki i zaproszenie znajomych do wzięcia udziału w akcji. Znajdziemy w niej także dane potrzebne do przelewu na konto domu dziecka. Aplikacja znajduje się na fanpage’u Lekko Stronniczy i fanpage’ach partnerów przedsięwzięcia m.in. na MojaTrawa, Zgorzkniały Copywriter i Junior Brand Manager. W pierwotnym zamyśle akcja miała trwać do końca czerwca jednak pojawiły się nowe możliwości współpracy i organizatorzy postanowili przedłużyć akcję o cały miesiąc. Do grona partnerów dołączyły m.in. paczkomaty InPost, dzięki którym można wysłać dobrą paczkę do Domu Dziecka w Sieborowicach zupełnie za darmo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Organizowanie takich akcji nie jest najprostsze, ale uwalnia pokłady chęci w ludziach – czy znajomych, którzy pomagali przy akcji, czy zupełnie obcych, czyli widzach, którzy z kolei tłumnie ruszyli do wsparcia. Nie widzimy mobilizacji w tkliwych obrazkach, ale w tym, że „pomaganie jest cool”, bo ludzie internetu mają grubszą skórę i trzeba ich podejść w ciekawy sposób. Więc tak, bywa ciężko, ale warto – komentuje Karol Paciorek, współprowadzący Lekko Stronniczy TV.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lekko Stronnicza Akcja to kolejny z przykładów na to, że angażowanie internautów do pomocy różni się od standardowych apelów. Musi zawierać w sobie element oryginalności żeby zdobyć ich uwagę pośród ogromu informacji, którymi są zasypywani każdego dnia. Dlatego wybierzmy dobrze i pomagajmy: ZAPUŚĆMY WĄSY