TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zwiększenie konkurencyjności małopolskich firm w Polsce i na rynkach zagranicznych

W ubiegłym tygodniu, w Centrum Konferencyjnym ICE Kraków został zainaugurowany projekt: MAPA MAREK REGIONU MAŁOPOLSKA, przygotowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan.
O autorze
2 min czytania 2018-06-13

 

W ramach cyklu wydarzeń odbyła się konferencja „Branding kluczem przewagi konkurencyjnej”, seria wizyt studyjnych w siedzibach firm małopolskiego sektora MŚP, briefingi prasowe oraz premiera publikacji „Mapa Marek regionu Małopolska”. Wręczono również dyplomy dla firm MŚP nominowanych do roli Ambasadorów Małopolski na poziomie krajowym i międzynarodowym. W spotkaniach udział wzięli przedsiębiorcy regionu małopolskiego, przedstawiciele administracji rządowej, władz wojewódzkich i samorządowych oraz media.

Dzisiaj region Małopolski kojarzony jest z takimi markami jak Maspex, Comarch, Ciech, Kredens, czy Wawel – dużymi przedsiębiorstwami obecnymi na rynkach zagranicznych, które zasłużyły na swoją renomę i już są ambasadorami regionu i Polski. Musimy jednak pamiętać że ponad 99% firm w Polsce i regionie to właśnie MŚP, generują ponad 70% PKB i zatrudniają ponad 70 % pracowników w Polsce. To od tych firm w znacznym stopniu zależy zamożność społeczeństwa – powiedział podczas konferencji Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia SAR. – Wielokrotnie potwierdzono, że produkty o silnej marce są bardziej stabilne, odporniejsze na konkurencję i wahania koniunktury, uzyskują wyższe marże i mogą lepiej wynagradzać pracowników. Dlatego nasz projekt stawia sobie za cel zidentyfikowanie i wzmocnienie rodzimych marek, najpierw przez uświadomienie nam wszystkim ich istnienia w regionie, a następnie wsparcia promocyjnego w Polsce i zagranicą, oraz objęcia ich programami szkoleniowymi – dodał Paweł Tyszkiewicz.

Podczas konferencji zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Kantar Millward Brown, którego celem było zidentyfikowanie wyróżniających się marek. To pierwsze i jedyne w Polsce badanie dot. potencjału firm z sektora MŚP z województwa małopolskiego. Zaprezentowano również publikację pt. „Mapa Marek regionu Małopolska”, przygotowaną przez THINKTANK.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podczas przeprowadzonej w trakcie konferencji debaty eksperci dyskutowali o ważnej roli brandingu w rozwoju firm sektora MŚP. Paweł Tyszkiewicz (Stowarzyszenie SAR) zwrócił uwagę na to, że siła polskich marek jest słabsza niż renoma polskich produktów i polskiej gospodarki. Witold Libera (Strategy Director w Opus B) wskazał na rolę komunikacji marketingowej w rozwoju firm, ze szczególnym uwzględnieniem sektora MŚP. Piotr Łukasiewicz (Senior Consultant w Kantar Millward Brown) raz jeszcze odniósł się do przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown badań, a Bartłomiej Pawlak (Członek Zarządu ds. Finansów i Rozwoju Polskiego Funduszu Rozwoju) wskazywał na rolę instytucji państwowych i programów wsparcia dla sektora MŚP. Dyskusję moderowała Małgorzata Bonikowska, prezes ośrodka THINKTANK.

Na koniec debaty ogłoszono manifest marki POLSKA, w którym przedstawiono działania jakie należy podjąć, aby wzmocnić markę kraju. Manifest podpisali uczestnicy debaty oraz zgromadzeni na konferencji goście. W trakcie wydarzenia przedstawiciele wybranych marek sektora MŚP w Małopolsce zaprezentowali swoje firmy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na zakończenie wręczono dyplomy Ambasadorom Małopolski. Ambasadorami Małopolski na poziomie krajowym zostali: CES, Eskadra, Farmina, Hand Made, K&K Recykling, Marabut, Opus B, PV Energia Polska, Skalmar, Tłocznia Maurer, Unima 2000, Wolarek, Wolmar, a Ambasadorem Małopolski na poziomie międzynarodowym: ASTOR, Bielenda, Dragon Poland, EC Systems, Estimote Polska, Farmona, Hean, Protech oraz Smart Nanotechnologies.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach wydarzeń odbyły się wizyty studyjne w siedzibach wyróżnionych firm oraz wywiady przeprowadzone przez dziennikarzy z Polski oraz korespondentów zagranicznych.

Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym Jacka Krupy – Marszałka Województwa Małopolskiego i realizowane jest w ramach projektu „Zwiększenie konkurencyjności małopolskich marek na rynkach zagranicznych” współfinansowanego ze środków unijnych.

Więcej informacji o projekcie sprawdź stronę.