TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

ibis, tu mieszka muzyka: jak promować hotele wśród millenialsów? [case study]

ibis, tu mieszka muzyka: jak promować hotele wśród millenialsów? [case study]
„ibis, tu mieszka muzyka” to kampania przeprowadzona przez sieć ibis w Polsce. Została ona skierowana do młodych odbiorców w wieku 20-30+. W Polsce jest 6 milionów millennialsów deklarujących na Facebooku, że w wolnym czasie interesują się muzyką i koncertami - postanowiono skorzystać z tej okazji!
O autorze
2 min czytania 2018-06-21

W kampanii „ibis, tu mieszka muzyka” filarami komunikacji sieci hoteli ibis zostały muzyka i rozrywka  – odniesiono się do długiej historii łączącej hotele i muzykę. Wiele hitów, takich jak „Satisfaction” Rolling Stonesów, czy „Smoke on the water” Deep Purple albo the Eagles „Hotel California” powstały podczas pobytu w hotelach.

Planowanie kampanii

Cele:

  • Odmłodzić wizerunek marki i pogłębić doświadczenia z nią związane.
  • Dotrzeć do grupy docelowej Millennialsów dzięki komunikacji i treściom, które są dla nich łatwe w odbiorze, a także ciekawe i angażujące.
  • Zwiększyć widoczność marek należących do sieci Ibis, w mediach earned, owned and shared.
  • Wesprzeć muzyczne talenty i stworzyć im szansę kariery.

Głównym celem projektu było nadanie hotelom bardziej młodzieńczego wizerunku i dotarcie do nowych grup gości, którzy szukają miejsc oferujących możliwość przeżycia niezapomnianych i pełnych zabawy chwil. Koncepcja kampanii „Ibis, tu mieszka muzyka” wywodzi się z popularnych telewizyjnych talent show, takich jak” The Voice „, w których występowali nieznani, ale bardzo utalentowani artyści, zarówno solowi wykonawcy, jak i zespoły.

Realizacja kampanii

Ważne daty:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • 5 września – uruchomienie kampanii
  • 17 września – uruchomienie głosowania on-line
  • 6 października – ogłoszenie wyników
  • 15 – 31 października – nagrania w hotelowym studio
  • 12 grudnia – koncert finałowy

Ze względu na charakter grupy, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe oraz Internet. Głównymi kanałami były Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube.

Konkurs – Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ambasadorka – Sarsa, sławna polska artystka, obdarzona wspaniałym głosem i rozpoznawalna dzięki swojemu charakterystycznemu wizerunkowi. Swoją karierę muzyczną zaczynała, biorąc udział w różnych konkursach muzycznych i odnosząc sukces w jednym z nich. Jest szeroko obserwowana w swoich mediach społecznościowych: Facebook (190 000 fanów), Instagram (123 000 obserwujących) i YouTube (208 000 subskrybentów).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zwycięzcy – Sarsa wybrała dwa zespoły: Birches i Redford oraz troje wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Zwycięzców zaproszono na nagrania do wyjątkowego miejsca. Po raz pierwszy w Polsce, a prawdopodobnie i na świecie, stworzono w hotelu profesjonalne studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music Polska finaliści zarejestrowali swoje single. Utwory zostały wydane także w formie specjalnej płyty oraz będą dostępne na terenie hoteli sieci ibis w całej Europie Wschodniej w systemie Jukebox by Deezer. Ponadto playlista ze zwycięskimi piosenkami jest także dostępna na portalu Soundcloud.

Koncert finałowy – Podczas finałowego koncertu zwycięzcy konkursu zagrali i zaśpiewali na żywo przed zgromadzoną w hotelu ibis Warszawa Centrum publicznością swoje autorskie utwory. Młodzi twórcy udowodnili, że świetnie czują się na scenie. Udało im się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w niej wyjątkową atmosferę. Każdy ze zwycięzców reprezentuje inny styl muzyczny, dzięki czemu kolejne występy pozytywnie zaskakiwały publiczność. Na koniec wieczoru, na scenie pojawiła się Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”.

W ramach działań prowadzone było biuro prasowe, a także spotkania z dziennikarzami w studio. Zorganizowano 2 briefingi prasowe. Kampania była transmitowana na monitorach w ponad 60 hotelach sieci ibis w regionie CEE.

Efekty kampanii

  1. W ciągu czterech miesięcy kampania dotarła do prawie 11 milionów ludzi
  2. 300 zgłoszeń do konkursu
  3. 60 000 oddanych głosów (osoby przeważnie poniżej 30 roku życia)
  4. Blisko 150 publikacji w radio, prasie i internecie
  5. Osiągnięty zasięg mediów: 7,3 miliona, media społecznościowe: 2,7 miliona
  6. Wydany na rynku specjalny album z piosenkami zwycięzców
  7. Koncert finałowy miał 650 000 odsłon w ciągu 2 tygodniu
  8. Ruch organiczny 786 postów, ponad 82% publikacji w mediach społecznościowych.

Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” została zakwalifikowana do międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards. Projekt nominowano do nagrody w kategorii „Turystyka i Podróże”.