TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

60% marketerów poszukując nowej pracy nie wybrałoby ponownie marketingu [badanie]

Natomiast jedynie 48% marketerów ocenia rezultaty swoich działań marketingowych jako dobre lub bardzo dobre – to najciekawsze wnioski wynikające z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey przeprowadzonej przez SALESmanago wśród marketerów z całej Europy.
O autorze
2 min czytania 2018-06-25

Za najrzadziej używane technologie uznano Machine Learning & AI oraz boty, a za najbardziej przeceniane metody – SEO, płatne promocje online i firmowe blogi. 63% marketerów jako główne wyzwanie wskazało generowanie leadów.

Inne interesujące wnioski z ankiety:

  • 38% marketerów używa Google Analytics do mierzenia ogólnej wydajności digital marketingu
  • 42% marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne
  • 38% marketerów uważa, że głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail marketing
  • 60% marketerów zamierza ulepszyć strategie personalizacji w nadchodzących miesiącach

Główne wyzwania marketingowe 2018 roku

W roku 2018 większość ankietowanych chce skupić się na pozyskiwaniu większej liczby potencjalnych klientów oraz na automatyzacji e-mail marketingu. Istotnym zadaniem dla przedsiębiorców na bieżący rok jest również zamiana anonimowych użytkowników na potencjalnych klientów i lepsze wykorzystanie mediów społecznościowych.

Na pytanie „Na czym planujesz się skupić w nadchodzącym roku” uczestnicy udzielili następujących odpowiedzi:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

W pięciostopniowej skali (Niska – Bardzo Dobra) zaledwie 48,5% uczestników badania oceniło skuteczność swojego marketingu jako dobrą lub bardzo dobrą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Współpraca działu sprzedaży z działem marketingu

Większość ankietowanych określiło współpracę swojego działu sprzedaży z działem marketingu mianem “ścisła współpraca” (40,6%). W 30,7% firm jest to jedynie luźna współpraca, 16,5% sporadyczna, a jej brak ma miejsce w aż 5,9% przypadków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Główne cele na 2018 rok

Aż 63% respondentów twierdzi, że celem ich działów marketingu jest pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Aby poprawić swoje wyniki marketingowe, respondenci zamierzają lepiej planować swoje kampanie oraz inwestować w technologie mające na celu automatyzację procesów marketingowych. 21% marketerów uważa, że generowanie potencjalnych klientów stanowi główne wyzwanie dla działów marketingu w nadchodzącym roku. Marketerzy w swoich działaniach planują skupić się na konwersji potencjalnych klientów na klientów oraz na usprawnieniu procesu sprzedażowego.

Najczęściej używanym narzędziem w pracy marketera jest e-mail marketing – aż 33% respondentów korzysta z tego typu działań. Do najrzadziej używanych narzędzi ankietowani zaliczyli nowe technologie: Boty (1%) i Machine Learning (0,9%). Najbardziej przereklamowanymi narzędziami zdaniem uczestników badania są płatne promocje online (16,54%) oraz blog firmowy (15,75%).

 

Aż 60% ankietowanych przy zmianie pracy nie wybrałoby stanowiska związanego z marketingiem. Wśród wybieranych stanowisk znalazły się m.in. analityk biznesowy czy manager restauracji.

Jeżeli chodzi o wybór idealnego stanowiska w działach marketingu, największą liczbę odpowiedzi uzyskało stanowisko Project Managera (27,2%). Wielu z ankietowanych chciałoby również aplikować na stanowisko Growth Hackera czy analityka Big Data.

Pełen raport z wynikami ankiety jest dostępny pod adresem: www.marketing-automation.pl/raport-european-digital-marketing-survey-2018/

Ankietę przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350 marketerów z europejskich krajów.