Internet czy TV? Badanie konsumpcji wideo online na tle telewizji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Internet czy TV? Badanie konsumpcji wideo online na tle telewizji

Czy Internet, z szybkim i wygodnym dostępem do interesujących treści coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję? Czy może korzystamy z contentu wideo równolegle do telewizji?

Dom mediowy Mindshare Polska przeprowadził badanie pokazujące, jak używane są obydwa te kanały i które programy chętniej oglądane są w Internecie, a do których widzowie siadają przed szklanym ekranem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach badania sprawdzono jakie treści wideo są konsumowane w sieci – w serwisach VoD, SVoD (takich jak Netflix czy Showmax), czy serwisach z krótszymi treściami (np. YouTube). Autorzy badania przeanalizowali również, czy i jak często osoby oglądające dane rodzaje treści w Internecie oglądają je również w telewizji.

Popularność oglądanych treści wideo w Internecie różni się pod względem rodzaju serwisu, na którym są emitowane. Domeną platform VoD i SVoD są seriale i filmy (w zależności od rodzaju serwisu oglądane nawet przez 44% internautów). Dodatkowo, w serwisach powiązanych z kanałami telewizyjnymi (Player, Ipla, VoD TVP), wśród najbardziej popularnych treści znajduje się content informacyjny. Z kolei w serwisach z krótszymi treściami wideo (np. YouTube) najchętniej oglądamy muzykę, programy satyryczne oraz informacje i wiadomości.

Tak jak wideo w Internecie jest przede wszystkim źródłem rozrywki, tak w telewizji najbardziej popularnym rodzajem oglądanych programów są informacje i wiadomości, które z częstotliwością co najmniej kilka razy w tygodniu śledzi 61% internautów w Polsce. Dalej w rankingu najchętniej oglądanych treści telewizyjnych plasują się seriale i filmy, oglądane co najmniej raz w tygodniu odpowiednio przez 42% i 35% badanych – czyli tyle samo, co podobne treści w Internecie.

Najczęściej oglądanym rodzajem wideo w sieci są krótkie filmy (poniżej 20 minut), które regularnie ogląda ponad połowa użytkowników Internetu w Polsce. Użytkownicy platform VoD oglądający dłuższe treści i siłą rzeczy spędzający przed ekranem więcej czasu, stanowią blisko 1/3 badanej populacji.

Badanie przeprowadzone przez Mindshare pokazuje, że większość internautów oglądających dany charakter treści w Internecie, ogląda go również w telewizji. Tylko w przypadku serwisów z krótszymi treściami (jak np. YouTube) sytuacja wygląda nieco inaczej – około połowa oglądających tam klipy muzyczne, treści satyryczne oraz materiały dotyczące stylu życia, mody i urody ogląda tego typu content wyłącznie w Internecie.

Najpopularniejszym serwisem VoD wśród polskich internautów jest cda.pl. Tuż za nim plasują się platformy powiązane z cieszącymi się największą popularnością kanałami TV – Player i Ipla, z których co najmniej raz w tygodniu korzysta co piąty polski internauta w wieku 15-54 lat. Analiza oglądalności platform powiązanych z kanałami telewizyjnymi pokazała także, że około 68% widzów obydwu z wyżej wymienionych serwisów ogląda w nich te same programy, które emitowane są w powiązanych z nimi stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat). Obserwację tę potwierdza wysoka kroskonsumpcja platform i stacji TV na poziomie ponad 80% współużytkujących Player ze stacją TVN oraz Iplę z Polsatem.

Warto także zwrócić uwagę na różnice w użytkowanych serwisach wideo ze względu na cechy demograficzne. Ogólnie wśród regularnych użytkowników najbardziej popularnych serwisów VoD jest wyraźna nadreprezentacja kobiet względem populacji internautów. Najwięcej mężczyzn natomiast gromadzą Ipla i HBO GO. Użytkownicy serwisów płatnych, jak Netflix i HBO GO są starsi od użytkowników platform oferujących treści bezpłatne, a najbardziej miejskimi serwisami są Netflix i cda.pl.

Zrealizowane badanie to prawdziwa kopalnia wiedzy o użytkownikach wideo online, która pozwoli nam jeszcze precyzyjniej docierać z komunikatem reklamowym do konsumentów. Dzięki danym na temat współkorzystania z wideo i telewizji, na temat rodzaju oglądanego contentu oraz profili demograficznych widzów wideo/VoD i TV możemy jeszcze optymalniej planować komunikację w podziale na te dwa kanały.” – przyznaje Karolina Chołuj, Director Business Planning.

Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1006 polskich internatów w wieku od 15 do 54 lat w grudniu 2017 r.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij