W tym roku organizowany wspólnie z Miastem Łódź ściągnął do centrum Polski ponad 2000 blogerów, vlogerów, instagramerów, gwiazd, przedstawicieli mediów i firm oraz osób zainteresowanych twórczością internetową.
Całość odbyła się w oryginalnej przestrzeni EC1 Łódź – Miasto Kultury, które było również partnerem strategicznym wydarzenia.
Zobacz również
Znad morza do centrum Polski
Poprzednie edycje See Bloggers odbywały się w Gdyni. W tym roku współorganizatorem zostało Miasto Łódź, a partnerem strategicznym wyjątkowe EC1 Łódź – Miasto Kultury, gdzie uczestnicy wydarzenia spotkali się 23 i 24 czerwca 2018 r., aby lepiej poznać środowisko influencerów, inspirować się oraz zdobywać wiedzę. Przede wszystkim jednak liczyły się kontakty z pozostałymi uczestnikami, networking i wymiana doświadczeń. Ponad 70 godzin wykładów, warsztatów i paneli dyskusyjnych to tylko część tego, co przygotowali organizatorzy. W trakcie trwania festiwalu uczestnicy mogli umówić się na indywidualne spotkania 1:1 z prelegentami, przedstawicielami marek czy innymi twórcami.
Największe takie wydarzenie w Polsce
Ten największy festiwal dla twórców internetowych w Polsce odbywał się po raz szósty. Wśród nowości w tym roku pojawił się również Plebiscyt #Hashtagi Roku. Jego zwieńczenie, czyli uroczysta Gala odbyła się w pierwszy wieczór festiwalu. Zostały na niej wręczone nagrody w 5 kategoriach głównych oraz nagrody specjalne od Partnerów Plebiscytu: Meloradio, Twój Styl, Apart, Oillan, Natura Siberica oraz Miasta Łódź. Wyróżnione zostały kanały:
- Doktor Ania jako #Odkrycie See Bloggers Łódź,
- Marzena Marideko jako #Instagramer,
- Blog Ojciec w kategorii #Bloger,
- emce kwadrat jako #TwórcaWideo,
- nagrodę dla #Influencera odebrał duet Fit Lovers.
Laureatami nagród od Partnerów zostali Mówiąc Inaczej, Alabaster Fox, Olivka Blog, Nieperfekcyjna Mama, Szpilki w Plecaku i Siostry ADiHD. Cała uroczystość była transmitowana na żywo przez TVN na ich kanale YouTube, a materiał ten już dziś można właśnie tam obejrzeć.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
See Bloggers Łódź zaczął się jednak już rano. Stoiska na tegorocznej imprezie również zachwycały i każdy twórca internetowy mógł znaleźć coś dla siebie, od technologii (iSpot, Olympus, Adata) przez strefę Beauty (Kontigo, Bonprix, Oillan, SPN Nails, Lirene, Nutka, Annabelle Minerals, Delia, Natura Siberica czy Mediheal) po marki produktów prozdrowotnych, jak Recepta.pl czy OCM. BEKO, Piątnica, Mamut i Tuba Smaku z kolei przejęły strefę gotowania i wraz z uczestnikami tworzyły niezwykłe połączenia smaków podczas warsztatów kulinarnych. Równie kreatywnie i emocjonująco było na stoiskach PKP Intercity, Lego, Interdruku, Promees, Providenta, Porta Drzwi, Trade Tracker, czy Brand Lab. Multum kolorów i konkursy, w których każdy uczestnik mógł wygrać atrakcyjne nagrody przyciągały tłumy. W tym roku nie mogło zabraknąć również organizacji kulturalnych, takich jak Teatr 6. piętro z Michałem Żebrowskim, WOŚP z Jurkiem Owsiakiem, czy Okiem Orłosia z Maciejem Orłosiem. Można wyliczać bez końca, gdyż partnerów było naprawdę wielu!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Silna reprezentacja na scenach
Szósta edycja See Bloggers Łódź obfitowała w znanych ekspertów marek, prelegentów i influencerów.
W tym roku mamy 3 filary festiwalu. Jeden to jest pasja, chcemy żeby Twórcy wrócili do korzeni – pasja powinna być podstawą tworzenia kanału i działania w sieci. Poza tym chcemy piętnować hejt, rozmawiamy o hejcie i o tym co złego dzieje się w Internecie. No i social media, czyli miejsce gdzie spotykamy się wszyscy – mówi Jakub Zając, współorganizator See Bloggers Łódź.
Na scenie głównej można było zobaczyć i posłuchać gwiazd znanych przede wszystkim z internetu, m.in. Martina Stankiewicza, Sylwestra Wardęgę, Ekskluzywnego Menela, Krytyki Kulinarnej, Charlize Mystery, Radzkiej, Fashionelki, ale również osób kojarzonych z telewizją, jak Urszuli Dudziak, Michała Żebrowskiego, Jurka Owsiaka, Omeny Mensah, Zosi Zborowskiej, Agnieszki Jastrzębskiej, Pascala Brodnickiego czy Macieja Orłosia. Sale warsztatowe wypełnione były po brzegi uczestnikami głodnymi wiedzy i chętnymi, by dzielić się własnymi doświadczeniami. W kilku strefach mogli zgłębiać tajniki designu, fotografii, mody i zdrowia.
Organizatorzy zadbali o to, aby każdy wrócił po dwudniowym festiwalu do domu pełen inspiracji i motywacji do tworzenia nowych i jeszcze lepszych treści na swoich kanałach w internecie. Szósta edycja See Bloggers okazała się ogromnym sukcesem, a kolejne wydarzenie odbędzie się już za rok.
Dodatkowo w dzień przed festiwalem specjalnie dla przedstawicieli firm i marketerów zorganizowana była konferencja Marketing Day. To wydarzenie odbyło się również w EC1 Łódź – Miasto Kultury i zebrało ponad setkę ekspertów oraz praktyków, aby wspólnie rozmawiać o influencer marketingu