Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Quiz House: jak twórcy MaturaToBzdura rozszerzyli działalność, dzięki aplikacji mobilnej [case study]

Quiz House: jak twórcy MaturaToBzdura rozszerzyli działalność, dzięki aplikacji mobilnej [case study]
W jaki sposób w ciągu 11 miesięcy uzyskać ponad milion pobrań aplikacji, zaangażować użytkowników, tak aby tworzyli ponad 60% contentu produktu i wprowadzić nowy format współpracy z markami? Poznaj case study projektu Quiz House.
O autorze
2 min czytania 2018-07-12

Twórcy MaturaToBzdura w sprytny sposób odpowiedzieli na prośby swoich widzów i stworzyli dodatkowy sposób monetyzacji swojego kanału.

Jak to się zaczęło?

Widzowie MaturaToBzdura nie wierzyli, że przepytywani w odcinkach ludzie tak dużo nie wiedzą. Fani chcieli, aby twórcy serii przyjeżdżali do różnych miast w Polsce i zadawali im podobne pytania. Próśb było na tyle dużo, że twórcy postanowili odpowiedzieć na potrzeby swoich widzów, tworząc aplikację mobilną.

Czym jest Quiz House

Tak powstał Quiz House – projekt Adama Drzewickiego i Piotra Dybskiego – twórców popularnego kanału na YouTube – Matura to bzdura. Premiera odbyła się 11 miesięcy temu. Quiz House to aplikacja mobilna, która łączy rozrywkę i naukę. Niedawno gra przekroczyła granicę miliona pobrań na Androida. Poprzez quizy każdy może sprawdzić swoją wiedzę oraz zagrać z dowolnym przeciwnikiem, nawet z twórcami MaturaToBzdura.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fani docenili funkcje, których wcześniej nie było w polskich aplikacjach – mnogość kategorii, opcję tworzenia własnych quizów oraz możliwość gry w czasie rzeczywistym. Quiz House oferuje ponad 110 tysięcy pytań w ponad 100 różnych kategoriach. Gracze są aktywni i pomagają w rozbudowywaniu bazy – to oni napisali ponad 70 tysięcy pytań z dziedzin, które ich interesują, od serialu Stranger Things przez grę Minecraft po akademicki quiz o mechatronice. To przełożyło się na wysokie zaangażowanie – w ciągu 11 miesięcy od premiery zostało rozegranych ponad 100 milionów gier.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób aplikacja zyskała pobrania i aktywność użytkowników?

Głównymi technikami wykorzystanymi przez twórców Quiz House, dzięki którym aplikacja zyskała pobrania i aktywność jest promocja w odcinkach MaturaToBzdura, wideo z influencerami oraz wysokie zaawansowanie technologiczne. Adam i Piotr do promocji wykorzystali najbliższy im kanał, czyli… influencerów, którzy uczestniczyli w “Quiz House Challenge” – pojedynkach 1 vs 1 publikowanych na kanale YouTube MaturaToBzdura.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gośćmi do tej pory byli m.in. Maciej Dąbrowski, Martin Stankiewicz, Fitlovers i Stuu, a wkrótce będzie można zobaczyć kolejne „znane twarze”. Największym ambasadorem aplikacji jest Cyber Marian, który ma na swoim koncie ponad 1300 pojedynków i jest fanem kategorii Youtuberzy. Natomiast użyte przy tworzeniu aplikacji technologie pozwalają na grę w czasie rzeczywistym, łatwe dodawanie pytań oraz zapewniają niezawodność i stabilność aplikacji przy liczbie rozgrywek sięgającej 400 tys. dziennie.

Przykład niestandardowej monetyzacji aplikacji mobilnej

Oprócz standardowej formy monetyzacji aplikacji, jaką są reklamy, Quiz House tworzy quizy sponsorowane z markami, które chcą promować swoje produkty i usługi przez edukację połączoną z rozrywką. Jednym z przykładów takiej współpracy jest Hasbro Gaming. Marka wspólnie z kanałem MaturaToBzdura oraz aplikacją Quiz House stworzyła niestandardową kampanię reklamową, promującą grę towarzyską Taboo.

Celem kampanii było zwiększenie świadomości marki Hasbro wśród graczy oraz jak najczytelniejsze zaprezentowanie potencjalnym klientom mechanizmów gry Taboo przed dokonaniem zakupu. W efekcie rozegrano ponad 1.3 miliona gier, w quiz zagrało 70 tysięcy użytkowników, a co dziesiąty z nich kliknął w baner. Każdy gracz zagrał średnio 19 razy, co oznacza, że jego interakcja z marką wyniosła ponad 38 minut.

Podsumowanie

Quiz House nie przestaje się rozwijać, niedługo pojawi się jeszcze więcej kategorii i pytań. Równolegle twórcy pracują nad jak najlepszą ofertą dla marek, którym zależy na edukowaniu poprzez rozrywkę oraz na szerzeniu wartościowej wiedzy. Lista osób zapraszanych do pojedynków również rozszerzy się o celebrytów, sportowców, muzyków i aktorów. Najczęściej pojawiającymi się pytaniami ze strony fanów MaturaToBzdura są te związane ze stworzeniem wersji na iOS i jest to jeden z priorytetów twórców.

MaturaToBzdura jest przykładem dla innych influencerów jak wykorzystać zasięgi, odpowiadać na potrzeby swoich fanów, a przy tym dywersyfikować przychody oferując nieszablonowe formy promocji dla marek dzięki wykorzystaniu własnych produktów cyfrowych.