7 lipca w okolicach miejscowości Gassy pod Warszawą znaleziono prawie 6-metrową wylinkę pytona tygrysiego. Do 16 lipca na Facebooku pojawiło się prawie 16 tysięcy informacji na ten temat. Do poszukiwań węża nawiązało wiele marek i firm - od Google po Krakusa, Peugeot, sklepy Ikea i escape room.
W intensywne poszukiwania pytona zaangażowały się policja i straż pożarna (oraz detektyw Rutkowski). Według danych Press-Service Monitoring Mediów w okresie od 7 do 16 lipca w mediach pojawiło się 22070 wzmianek o pytonie. Najwięcej, prawie 16 tysięcy na Facebooku:

Akcja została wykorzystana przez wiele marki do działań real-time marketingowych. Oto najciekawsze kreacje:
Newspoint
IKEA
Krakus
Peugeot
Google
Lindner
IMET - hurtownia narzędziowo-instalacyjna
Europejskie Centrum Tenisa - ECT
element Escape Room Bydgoszcz
element EDGARD jezykiobce.pl
Karedent - gabinety stomatologiczne
mmc.com.pl Multimedia-center