Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?

Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?

Burger King znany jest z wykorzystywania eksperymentów społecznych w swoich kampaniach reklamowych. Niejednokrotnie już prowokował, wywołując ważny dialog społeczny. Tym razem, marka zaproponowała swoim klientkom wyższą cenę za produkt, tylko dlatego, że był... w różowym opakowaniu.

Tzw. różowy podatek (pink tax) to zjawisko wyższych cen za ten sam towar, tylko dlatego, że jest opakowany w bardziej „kobiecy” sposób. Wg New York City Department of Consumer Affairs, problem ten może dotyczyć aż 42% towarów na rynku amerykańskim. Kobiety mają płacić więcej za szampony, dezodoranty, maszynki, tylko dlatego, że są różowe.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

60-sekundowy spot Burger King pokazuje w sprytny sposób jak absurdalne jest pytanie kobiet o zapłacenie wyższej ceny za ten sam produkt. Reagują one w naturalny, spontaniczny sposób, nie kryjąc swojego oburzenia. Reklama kończy się wezwaniem do zaprzestania tego procederu i zwiększenia świadomości konsumentów.

- Burger King zaprasza do swoich restauracji wszystkich i postrzega różowy podatek jak coś bardzo niesprawiedliwego. Wykorzystaliśmy w eksperymencie ulubiony produkt naszych fanów – Chicken Fries, aby w jasny sposób pokazać problem różowego podatku i fakt, że każdy powinien płacić za produkty tyle samo – bez względu na to, czy są różowe czy nie – mówi Christopher Finazzo, prezydent Burger King na Amerykę Północną.

Przy okazji, przypominamy inne kampanie społeczne Burger King z poprzednich lat:

PS Burger King: Bullying Jr.

PS2 Burger King: Proud Whopper

PS3 Burger King: Whopper Neurtality

PS4 Burger King: McWhopper

PS5 Burger King: King Senior

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij