Codemedia: Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców [analiza]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Codemedia: Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców [analiza]

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszym półroczu 2018 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 106 321, za nim plasuje się Polpharma (GRP 55 845) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.

W zestawieniu na trzech pierwszych miejscach znajdują się producenci z branży farmaceutycznej. Aflofarm oraz Polpharma utrzymują swoje pozycje, natomiast US Pharmacia w porównaniu z rokiem poprzednim przeskoczyła z 4 na 3 i zwiększyła swój udział o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Największym wzrostem procentowym w top 10 względem poprzedniego roku może pochwalić się Procter & Gamble. Mimo że utrzymuje tę samą pozycję co w 2017 roku, to wygenerował o 23% procent więcej GRP niż w roku poprzednim. Prawie podobna sytuacja jest z Lidlem. W tym przypadku wzrost jest o 22%. Największy spadek odnotował Unilever – 17%. W 2017 roku był na 3. miejscu z liczbą 46 182 GRP, w 2018 na 6. miejscu z liczbą 38 506 GRP.

Do top 10 dołączył Natur Produkt Pharma, który w 2017 roku był poza czołówką, a w 2018 roku ze wzrostem 54% znajduje się na 5 miejscu. Przez ten manewr z grona największych udziałowców wykluczony został Pepsico, który w 2017 roku był na 10 miejscu z liczbą 25 833 GRP (w 2018 - 24 553 GRP) – mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Przez dołączenie Natur Produkt Pharma do grona top 10 branża farmaceutyczna stanowi ponad połowę udziałów w tym zestawieniu - 54%. Na drugim miejscu jest FMCG – 32%, trzecim – handel (Lidl) – 9% i na czwartym miejscu telefonia komórkowa (Orange) – 6%.

– Porównując półrocza w 2018 roku producenci wygenerowali o 4% więcej GRP niż w 2017 roku. Co ciekawe największy gracz Aflofarm w tym roku osiągnął mniejszą liczbę GRP o 7% – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij