5 września 2018 roku polski oddział Xiaomi na swoim profilu na Facebooku zamieścił post informujący o wirtualnej adopcji za pośrednictwem fundacji WWF nosacza sundajskiego, znanego z memów o „polskich Januszach”, którzy szukają każdej okazji do oszczędzania. Firma technologiczna zachęciła tym samych użytkowników do tworzenia memów z okazji tego przedsięwzięcia.
Xiaomi już od pewnego czasu wykorzystuje motywy z nosaczami przy okazji różnych akcji – m.in. na otwarciu krakowskiego salonu pojawiły się osoby przebrane za wspomniane zwierzęta.
Zobacz również
Działanie Xiaomi Polska pozornie było podszyte humorem, lecz w efekcie pomoże zagrożonemu gatunkowi.
PS
Panda Wielka ma jeden z najsłabszych współczynników reprodukcji wśród zwierząt na naszej planecie. Naukowcy i pracownicy zoo w celu sprawdzenia nowych metod zachęcających pandy do rozmnażania się nawiązali współpracę z serwisem PornHub, który nakłaniał użytkowników do przebierania się w stroje pandy podczas miłosnych uniesień. Za każdą przysłaną propozycję filmu, serwis przekazywał 100$ na rzecz organizacji non profit zajmujące się ochroną pand.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka obuwnicza ECCO także wspiera zwierzęta. Za każde zdjęcie wykonane podczas dowolnego spaceru, które do 15 września 2018 roku zostanie zamieszczone na stronie ecco.com, ECCO przekaże 40 złotych na alpakoterapię prowadzoną przez Fundację Panda w Warszawskim Ogrodzie Zoologicznym.
PS3
WWF ramach akcji „Walentynkowa adopcja WWF” zachęcał Polaków do adopcji rysia, tygrysa i wilka.
PS4
Kiedy jest najwyższy czas, żeby zabrać swoje dzieci do ZOO? Miejski Ogród Zoologiczny Wybrzeża w Gdańsku przygotował świetną kampanię odpowiadającą na to pytanie.