TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Burberry kończy niszczyć niesprzedane ubrania i używać futer naturalnych

Burberry kończy niszczyć niesprzedane ubrania i używać futer naturalnych
Marka Burberry zapowiedziała, że zaprzestanie utylizacji niesprzedanych ubrań oraz produkowania ubrań z wykorzystaniem futra naturalnego.
O autorze
1 min czytania 2018-09-07

fot. www.facebook.com/Burberry

W lipcu 2018 roku na światło dzienne wyszły kontrowersyjne praktyki brytyjskiego domu mody Burberry związane z utylizacją niesprzedanych ubrań i akcesoriów – marka, która nie sprzedaje towarów w niższych cenach, zniszczyła swoje produkty o wartości 38 mln dolarów. Działania te spotkały się z ogromną krytyką.

6 września br. brytyjski dom mody opublikował oświadczenie, w którym zobowiązał się do zaprzestania praktyki niszczenia niesprzedanych ubrań oraz wstrzymania produkcji ubrań z wykorzystaniem futra naturalnego z królików, norek, lisów i jenotów z uwagi na coraz większą presję wywieraną na firmę przez obrońców praw zwierząt.

Marka zapewniła, że wszelkie produkty, które nie zniknęły z półek sklepowych, zostaną albo poddane recyklingowi, naprawione albo przekazane jako darowizna. Burberry nawiązało też współpracę z marką Elvis & Kresse, która dba o zrównoważony rozwój w branży luksusowej odzieży, i przekaże 120 ton ścinków skóry do przekształcenia ich w nowe produkty do 2023 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nowoczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie. To przekonanie jest dla nas najważniejsze i jest kluczem do naszego długofalowego sukcesu. – powiedział Marco Gobetti, CEO Burberry.

Słuchaj podcastu NowyMarketing