Nieszablonowe inicjatywy nagrodzone w konkursie BEZ (PRZE)TARGU

Są unikatowe, prowadzone w zaskakujący i niestandardowy sposób oraz promują ideę marketingu wartości – mowa o projektach nagrodzonych w konkursie BEZ (PRZE)TARGU. Wśród laureatów znalazły się inicjatywy Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie oraz Miasta Rabka-Zdrój.
O autorze
2 min czytania 2018-10-11

Konkurs BEZ (PRZE)TARGU na niestandardowe kampanie promocyjne został zorganizowany w dwóch kategoriach: jednostek samorządu terytorialnego (JST) i podmiotów Systemu Koordynacji Marki Małopolska (SKMM). W pierwszej kategorii zgłoszono 15 projektów, a w drugiej aż 32 projekty.

Laureatem w kategorii JST został Rabka Festival. Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej. Podczas wręczania nagród podkreślono, że to projekt wyjątkowy, gdyż promuje coraz mniej popularne czytanie i udowadnia magię książki. W niezwykle kreatywny i niestandardowy sposób pokazuje też, że książka ma ogromny potencjał. Ale to nie wszystko – łączy też pokolenia, rozbudza wyobraźnię, skłania do poznawania świata, otwartości, rozwija wiarę w siebie i kreatywność. Co jeszcze? To projekt, który stawia na uniwersalne wartości, a dzięki otwartej formule trafia do wielopokoleniowej i szerokiej grupy odbiorców, a ponadto w ciekawy sposób integrują mieszkańców. Czym jeszcze zachwycił oceniających? Przede wszystkim bardzo prospołecznym charakterem, ale też osiągniętymi rezultatami promocyjnymi i wyjątkową spójnością przekazu.

Zwycięski projekt w kategorii SKMM to z kolei Biblioteka wychodzi na pole Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Jak wiadomo, letnie upały i leniwe wakacje to nie najlepszy czas, aby odwiedzać mury biblioteki. Pracownicy biblioteki wiedzieli jednak, że czytelników można znaleźć w okolicy zacienionych Plant Krakowskich, Parku Jordana czy na miejskiej plaży. Po zapakowaniu książek na specjalnie skonstruowany rower, wyruszono w miasto w poszukiwaniu miłośników książek i… był to strzał w dziesiątkę. Bo wiele osób doceniło, że książka dojechała do nich po prostu sama.

Oprócz statuetek, do zwycięzców trafi też wyjątkowa nagroda – wspólna kampania promocyjna wraz z Małopolską.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W konkursie przyznano także wyróżnienia. W kategorii JST:

  • Gmina Stary Sącz za dwa działania: Enklawa przyrodnicza – Bobrowisko STARY SĄCZ oraz Interaktywne mapy tras rowerowych w Gminie Stary Sącz,
  • Gmina Zielonki za działanie V Rajd Rowerowy w Gminie Zielonki.

W kategorii SKMM:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Opera Krakowska w Krakowie za projekt Z muzyką od poczęcia – cykl warsztatów dla kobiet w ciąży,
  • Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika w Krakowie za kampanię informacyjno-edukacyjna dot. profilaktyki zakażeń pneumokokowych w Małopolsce w 2017 roku,
  • Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie za działanie Teatralna pasieka.

Gala Made in Małopolska stała się również okazją do uhonorowania partnerów projektu województwa małopolskiego Made in Małopolska. Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego wręczył statuetki 18 partnerom:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Cechini Muszyna
  • Conhpol
  • Firma ELMAK
  • FAKRO
  • HM Design – Manufaktura Mebli
  • Karpiel Steindel Architektura
  • Krupiec
  • Grupa Maspex
  • Muszynianka
  • Firma „Płatek”
  • Polskie Koleje Linowe
  • Pstrąg Ojcowski
  • Grupa RMF
  • Sekret Smaku
  • Studio Kult Tattoo
  • Uzdrowisko Krynica – Żegiestów S.A.
  • WIŚNIOWSKI
  • Wysowianka

Ten wieczór zakończył się wyjątkowo, ponieważ był okazją do jeszcze jednego wyróżnienia: Odznaką Honorową Województwa Małopolskiego – Krzyż Małopolski uhonorowano ks. Andrzeja Augustyńskiego ze Stowarzyszenia Siemacha, które również jest partnerem projektu Made in Małopolska.