Top 10 finansowych reklamodawców czerwca 2013

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Top 10 finansowych reklamodawców czerwca 2013

Instytut Monitorowania Mediów porównał czerwcowe wydatki na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Millennium Bank z wydatkami na poziomie 13,7 mln zł a zamyka Provident, który zainwestował w reklamę 6,2 mln zł.

Z danych admonit wynika, że najwięcej w czerwcu na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały banki: Millennium (13,8 mln złotych) i mBank (12,7 mln złotych), jednak duża ekspozycja w mediach przekazu reklamowego nie przełożyła się na zwiększenie dyskusji w social media.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał BZWBK, co nie przeszkadzało internautom intensywnie dyskutować o marce i jej produktach w sieci (z danych aMI wynika, że w samym czerwcu w internecie ukazało się prawie 5,5 tys. wzmianek na temat banku, co stawia go na pozycji lidera jeśli chodzi o zainteresowanie internautów).

Interesująco wygląda sytuacja nowych podmiotów oferujących szybkie pożyczki i kredyty. W świadomości internautów wyraźnie istnieje już bowiem Provident – i ta nazwa była wymieniana najczęściej w kontekście pytań o pożyczkę czy kredyt gotówkowy. Zdecydowanie mniej komentarzy, zapytań i wzmianek pojawia się odnośnie Wonga.pl i Vivus – mimo wysokich (odpowiednio 10 i 8,3 mln złotych) wydatków poniesionych na reklamę. Jednak można przypuszczać, że nawet ta niewielka skala dyskusji (odpowiednio ok. 500 i 250 wzmianek w sieci) to właśnie jeden z pierwszych bezpośrednich efektów kampanii reklamowej. Teraz należy na bieżąco obserwować, czy internauci będą kontynuowali wymienianie się informacjami na temat firm oferujących pożyczki, czy skala dyskusji (i w tym np. rekomendacji konkretnego produktu) będzie rosła, czy wręcz przeciwnie - zamilknie wraz z końcem kampanii reklamowej.

Analizie poddano ponad 25 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej w czerwcu 2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 a 30 czerwca 2013 roku.

Tab.1. TOP 10 finansowych reklamodawców czerwca 2013 r w z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie

Podmiot

wydatki reklamowe w prasie i RTV w czerwcu 2013r (wg danych admonit)

liczba wzmianek online  (wg danych aMI Instytutu Monitorowania Mediów)

Millennium Bank

13,7 mln zł

2,1 tys

mBank

12,7 mln zł

2,8 tys

SKOK

11,9 mln zł

4,4, tys

ING

11,2 mln zł

2,8 tys

Wonga.pl

10 mln zł

0,5 tys

PZU

9,9 mln zł

4,8 tys

Vivus

8,3 mln zł

0,2 tys

Bank Zachodni WBK

8 mln zł

5,5 tys

Visa

7,5 mln zł

1,2 tys

Provident

6,2 mln zł

1,4 tys

źródło: Instytut Monitorowania Mediów 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij