Przegląd prac laureatów 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Jedz ostrożnie!”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Przegląd prac laureatów 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Jedz ostrożnie!”

W tegorocznej edycji konkursu zwyciężył Michał Łącki. Oprócz nagrody głównej jury przyznało w tym roku aż sześć wyróżnień, które otrzymali: Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (za wspólny projekt), Jan Libera, Karolina Lubaszko, Natalia Łukianiuk, Wojciech Osuchowski oraz Magdalena Wosik.

Kilku autorów wyróżnionych projektów bije na alarm: Wojciech Osuchowski przywołuje znaną z polskich dróg ostrzegawczą planszę „Czarny punkt”, na której liczbę rannych i zabitych w wypadkach drogowych zastępuje procentem osób z nadwagą i otyłych, a Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk w radykalnie prostej, literniczej pracy wołają: „Żyj”, a nie „żryj”.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jury spodobały się także dwa projekty, które wyróżniał lekko żartobliwy ton i elegancka forma graficzna: portret monstrualnego grubasa niemieszczącego się na mikroskopijnym krzesełku autorstwa Karoliny Lubaszko i szczerząca zęby (pomysłowo zrobione z widelca) trupia czaszka. Ten ostatni plakat, zaprojektowany przez Magdalenę Wosik, projektantka opatrzyła dwuznacznym hasłem: „Czy wiesz, co masz na widelcu”.

– Na konkurs wpłynęło rekordowo dużo prac – ponad 700. Myślę, że najważniejszą tego przyczyną był aktualny i atrakcyjny temat tegorocznej edycji, ujęty w zabawnym haśle „Jedz ostrożnie!”. Co szczególnie cieszy organizatorów, poziom projektów był wyższy niż w poprzednich latach. Równy dobry poziom prezentowały także plakaty zakwalifikowane przez jurorów do drugiej tury, dlatego wyróżnień w tej edycji przyznano aż sześć, o jedno więcej niż dotąd, a z wyborem pracy nagrodzonej główną nagrodą jury miało duży problem. Ostatecznie zwyciężył Michał Łącki, autor nieco diabolicznego w tonacji plakatu, przedstawiającego nabity na widelec serdelek, który za moment eksploduje jak bomba – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.

– Jeśli myślimy, że otyli ludzie mieszkają gdzieś daleko w Ameryce to jesteśmy, jak mawiał klasyk, w mylnym błędzie. Już 49% kobiet, 64% mężczyzn i 25% dzieci ma nadwagę lub otyłość. Wszelkie działania uświadamiające istotę zagrożenia są niezwykle cenne społecznie. Od lat staram się edukować widzów i czytelników w zakresie zdrowego żywienia. Dziękuję AMS-owi za tę akcję – mówi Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”.

Laureaci 19. edycji konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki dodatkowej nagrodzie finaliści konkursu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Dawid Korzekwa, artysta grafik, profesor ASP w Katowicach,
  • Mateusz Kowalski, grafik, wykładowca ASP w Warszawie,
  • Marcin Sosiński, Dyrektor Kreatywny McCann Worldgroup.

W 2019 roku zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij