Proces zmian rozpocznie się w styczniu 2019 r. i na początku dotyczyć będzie kategorii: książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe oraz telewizory. Zakupy ułatwi dodatkowo rekomendacja oferty, która najlepiej spełnia oczekiwania klienta.
Podobnie jak w przypadku innych znaczących zmian w działaniu platformy, nowy sposób prezentacji ofert zostanie najpierw wdrożony w wybranych kategoriach i widoczny dla ograniczonej liczby klientów. W styczniu 2019 r. klienci Allegro będą mieli okazję sprawdzić nowy wygląd listy ofert w wybranych kategoriach (książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe oraz telewizory) we wszystkich kanałach (strona www, strona mobilna oraz aplikacja). Zależnie od wyników wstępnej fazy, powstanie plan dalszego wdrożenia obejmujący docelowo oferty w prawie wszystkich kategoriach, gdzie obowiązkowe będzie powiązanie ofert z konkretnymi produktami.
Zobacz również
– Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany, które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens. Konsekwentnie staramy się zmieniać Allegro, żeby było bardziej przejrzyste i przyjazne dla naszych klientów. Chcemy, żeby było to miejsce, gdzie robienie zakupów jest proste, szybkie i efektywne od momentu wpisania nazwy produktu do naszej wyszukiwarki, aż do rozpakowania przesyłki w domu klienta – powiedział Francois Nuyts, CEO Allegro. – Nowy sposób prezentacji ofert jest niezbędny, żeby nasi klienci mogli zobaczyć całą różnorodność produktów oferowanych na Allegro. Dzięki temu ich zakupy będą łatwiejsze i dużo szybciej uda im się znaleźć najlepszą ofertę. Jestem przekonany, że kiedy klienci wypróbują jak to działa, na pewno docenią tę zmianę. – dodał Nuyts.
Wyszukiwanie oparte o produkty jest kontynuacją zmian wprowadzonych w 2017 r. dotyczących nowego wyglądu ofert (standardowy szablon, zdjęcia na neutralnym tle, obowiązkowe parametry), co zostało bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Jest również blisko związane z trzema obszarami, na których obecnie koncentruje się Allegro. Pierwszy to zapewnienie klientom możliwie szerokiego wyboru produktów dostępnych na platformie, w jak najlepszej cenie. Drugi to zapewnienie wyjątkowego doświadczenia na każdym etapie procesu zakupowego, na którego końcu jest obszar trzeci, czyli szybka i wygodna dostawa. Usługa Allegro Smart! znacząco wpłynęła na poprawę zadowolenia klientów z warunków dostawy. Grupowanie ofert w produkty wpłynie na dwa pozostałe obszary, ułatwiając proces wyszukiwania spośród 90 milionów ofert i usprawniając korzystanie z platformy.
Prezentacja ofert oparta na produktach oznacza, że kiedy klient wpisze do wyszukiwarki frazę „telefon XYZ”, zostanie przeniesiony do listy konkretnych produktów, czyli pogrupowanych ofert ze wspólną nazwą, np. „telefon XYZ, kolor: czarny”. Ten etap prowadzi dalej do standardowej listy ofert Allegro, gdzie klient znajdzie wszystkie pasujące oferty. Dzięki tej zmianie klienci będą mogli łatwiej porównać oferty różnych sprzedających i zobaczyć pełną różnorodność dostępnych produktów (m.in. warianty kolorystyczne, rozmiar czy model). Nowością jest wprowadzenie sugestii dotyczącej najlepiej dopasowanej oferty, która zostanie wyświetlona na początku listy. Zostanie ona wybrana według kryterium jakości, czyli wypadkowej ceny, trafności oraz jakości sprzedającego. Z czasem będzie to oferta jeszcze bardziej spersonalizowana, oparta na historii zakupowej klienta (i preferencji, które można z niej wywnioskować). Jest to możliwe dzięki mechanizmom głębokiego uczenia i wieloletniej relacji Allegro z klientami. Biorąc pod uwagę skalę działania Allegro, zmiana wprowadzana będzie stopniowo, a jej koniec zaplanowany jest na rok 2021.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jak zwykle, firmy działające na Allegro odegrają ważną rolę we wprowadzaniu zmian. Zdajemy sobie sprawę, że każda zmiana niesie ze sobą potrzebę dostosowania po stronie sprzedających. Z myślą o ich potrzebach zdecydowaliśmy się wprowadzać proces stopniowo i zaoferować pełne wsparcie i możliwość udziału w szkoleniach – powiedział Francois Nuyts – Wszystkie zmiany, które ostatnio wprowadzaliśmy wynikają z aktualnych trendów na najbardziej rozwiniętych rynkach. Wiemy, że dotrą one również do Polski i chcemy, żeby Allegro było gotowe na to, co na świecie jest już standardem. Satysfakcja klientów zawsze napędzała nasz biznes i sprzedający na pewno zobaczą pozytywny wpływ na wyniki ich działalności na Allegro. – dodał Nuyts.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejną korzyścią ogłoszonych zmian jest wzmocnienie funkcji Allegro jako ulubionej wyszukiwarki produktowej Polaków. Nowy sposób prezentacji ofert oraz możliwość skorzystania z dostępnych na platformie opinii produktowych pozwoli klientom nie tylko łatwiej kupować, ale również wesprze ich w fazie wstępnych poszukiwań. Nowa, czytelna lista ofert pozwoli od razu zorientować się w dostępnych wariantach produktów, a dodatkowa informacja od innych klientów sprawi, że zakupy na Allegro spełnią 100% oczekiwań.