#IamOffline – podejmij wyzwanie DayUp i Szeri by DDOB

W dobie wszechobecnego nurtu „bycia online”, „przeglądania sieci” i „pozostawaniu na łączach” warto zastanowić się, ile czasu tak naprawdę poświęcamy na byciu w wirtualnym świecie i jak wpływa on na nasze życie.
O autorze
2 min czytania 2018-12-19

Niejednokrotnie, jadąc autobusem czy pociągiem zauważamy, że otaczają nas ludzie beznamiętnie wpatrujący się w ekran telefonu czy tabletu, a na palcach jednej ręki można policzyć osoby które spędzają czas na zwykłej rozmowie. Mało kto przebywa teraz na świeżym powietrzu bez słuchawek w uszach czy w czasie wolnym spotyka się ze znajomymi, zamiast utrzymywać z nimi kontakt poprzez czaty i komunikatory.

Problem zanikających relacji międzyludzkich poruszany był niejednokrotnie, jednak dopiero teraz, dzięki współpracy marki DayUp i Szeri by DDOB ma szansę trafić do młodego pokolenia.

Influencerzy przeciw social mediom?

Wykorzystanie influencerów do promocji wychodzenia z sieci może wydawać się hipokryzją, jednak czasem na pozór absurdalne połączenia wydają się strzałem w dziesiątkę. Już niebawem szykują się nam puste walle i brak powiadomień w telefonach. Wszystko to za sprawą akcji #IamOffline, motywującej użytkowników do zrezygnowania z korzystania z mediów społecznościowych przez 2 dni. Brzmi abstrakcyjnie? Wszystko zależy od tego, na ile polscy internauci będą w stanie odmówić sobie korzystania z dobrodziejstw techniki na rzecz… powrotu do korzeni.

Czas spędzony poza siecią można przeznaczyć na rozwój pasji, poznawanie swojej okolicy, czy też po prostu na budowanie trwalszych relacji międzyludzkich z tymi, na którym naprawdę nam zależy. Warto też zadbać w tym momencie o nasze zdrowie – tu z pomocą przyjdzie  event DayUp Wake&Joy, podczas którego znane nazwiska polskiej sceny influencerskiej zaprezentują swoim obserwatorom, jak wiele ciekawych rzeczy można zrobić w czasie, który normalnie przeznaczylibyśmy na przeglądanie sieci.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy warto?

Ciężko ocenić, czy łańcuszek #IamOffline zadziała i ilu użytkowników zdecyduje się na „odłączenie się” na jakiś czas. Warto jednak promować tę ideę, jako bazę pomysłów dla wszystkich tych, którzy chcieliby wyjść z domu i wypróbować rzeczy, na które dotąd brakowało im motywacji czy chęci. Z pomocą przyjdzie konkurs, organizowany dla wszystkich użytkowników, którzy zaprezentują swoją aktywność poza siecią z odpowiednimi hasztagami, a następnie pozostaną offline przez kolejne 48 godzin. Szczegóły tego przedsięwzięcia zostaną ujawnione w niedalekiej przyszłości.

Na razie jednak proponujemy wykonać taką próbę samodzielnie – czy uda się Wam spędzić dzisiejszy wieczór z dala od sieci, z najbliższymi, rozwijając swoje pasje, lub aktywnie poza domem? Postarajcie się wytrwać bez zaglądania do telefonu czy komputera do jutra rana – będzie to ostateczny test przed wyzwaniem #IamOffline. Jeśli nie dacie rady, macie jeszcze kilka dni na trening. Dajcie znać swoim znajomym i rodzinie – na pewno razem wymyślicie mnóstwo ciekawych zajęć, które można robić bez użycia social mediów czy nowych technologii. Najważniejsze, to spędzić ten czas razem. Widzimy się… offline!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się