przeRYBAne: Wielki karp na ulicach Warszawy

przeRYBAne: Wielki karp na ulicach Warszawy

W środę 19 grudnia w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem. Karp jest maskotką nowej kampanii „przeRYBAne” organizacji Compassion Polska, która ma na celu zmianę naszego postrzegania tych podwodnych zwierząt.

„przeRYBAne” to nazwa nowej kampanii Compassion Polska, a jej twarzą został wielki pluszowy karp. Maskotka na ulicach stolicy wzbudzała duże zainteresowanie przychodniów, którzy robili sobie z nią zdjęcia, zaczepiali, a u każdego z nich na twarzy pojawiał się uśmiech, zwłaszcza gdy karp zablokował się w bramce metra na jednej ze stacji czy z trudem wszedł do tramwaju.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Okres przedświąteczny to czas, kiedy powinniśmy dzielić się uśmiechem i współczuciem – mówią przedstawiciele organizacji, którzy jednocześnie namawiali do wysłania gotowego emaila do sieci handlowych, które wciąż sprzedają żywego karpia (można to zrobić za pomocą jednego kliknięcia pod linkiem) aby te zaprzestały takiej sprzedaży.

Dzięki działaniom Compassion Polska ze sprzedaży żywych ryb w zeszłym roku zrezygnowała sieć supermarketów B1 (dawne markety REAL). Ponadto sieci Auchan i Selgross ogłosiły w tym roku duże ograniczenie sprzedaży żywego karpia w swoich sklepach, a sieć marketów Piotr i Paweł wydała oświadczenie, w którym potwierdziła, że żywego karpia z powodów etycznych sprzedawać nie będzie.

– Sprzedaż żywych karpi to przestarzały zwyczaj, który powoduje niewyobrażalne cierpienie tych zwierząt. Przetrzymywanie karpi w ogromnym stłoczeniu w basenach handlowych skutkuje licznymi uszkodzeniami ciała i złą jakością wody. Karpie to inteligentne i płochliwe ryby, więc ilość bodźców, które pojawiają się przy sprzedaży – takich jak silne światło czy hałas, powodują u ryb ogromny stres, a transport w plastikowych reklamówkach bez wody powinien być zakazany. Sposób uboju ryb przez często niewyszkolonych pracowników lub konsumentów w domu także pozostawia wiele do życzenia. Już czas zmienić nasze podejście do ryb – mówi dr Krzysztof Wojtas, dyrektor Departamentu ds. Ryb w Compassion Polska.

PS

Sieć Piotr i Paweł wystartowała z kampanią informującą o rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia we własnych sklepach. Tym samym firma dołączyła do akcji Klubu Gaja „Jeszcze żywy KARP”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij