Mastercard po raz kolejny wspiera WOŚP

W tym roku, już po raz drugi, wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będą wyposażeni w oficjalne „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki od Mastercard. Dzięki temu każdy darczyńca będzie mógł szybko i wygodnie wesprzeć WOŚP nawet bez wychodzenia z domu.
O autorze
3 min czytania 2019-01-07

eSkarbonki to nie jedyne narzędzie, w które Mastercard wyposażył wolontariuszy – ułatwieniem dla nich jest też platforma iWolonatariusz, a także eSztab, czyli kreator witryn internetowych. Darczyńców z kolei może zainteresować niezwykła licytacja w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, w której można zawalczyć o wyjątkowego Rolls-Royce’a, przygotowanego przez Mastercard z pomocą braci Collins. Tradycyjnie nie zabraknie również akcji na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP oraz Bezcennych Niespodzianek.

eSkarbonki – puszki na miarę czasów

We współpracy z Mastercard powstały specjalne eSkarbonki – narzędzie wspierające kwestowanie. Dzięki nim wolontariusze WOŚP mogą zbierać datki na trzy sposoby: z tradycyjną, tekturową skarbonką, z terminalem płatniczym, a także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Pierwszy raz były one używane w zeszłym roku i od razu cieszyły się popularnością. Swoje „wirtualne puszki” założyło wtedy ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. Zaletą elektronicznych skarbonek jest też fakt, że nie są one aktywne tylko w dniu Finału. Już teraz można z nich korzystać i wpłacać środki na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych w ramach 27. Finału na stronie eskarbonka.wosp.org.pl.

– Co roku całym sercem wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Pomagamy w tym, na czym się najlepiej znamy, czyli dostarczmy nowoczesne narzędzia, mające ułatwić pracę wolontariuszom, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki. Wierzymy, że w czasie najbliższego Finału uda się za ich pomocą uzbierać jeszcze więcej dla najmłodszych potrzebujących. W tym roku zaangażujemy się też personalnie i 13 stycznia sami zostaniemy wolontariuszami – wyjdziemy na ulice z terminalami, by pomóc w kwestowaniu – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Rolls-Royce od Mastercard i braci Collins

W ramach aukcji Allegro dla WOŚP Mastercard przygotował wraz z braćmi Collins licytację z wyjątkowym przedmiotem, który na pewno przypadnie do gustu fanom motoryzacji. Jest nim legendarny Rolls-Royce, model Silver Shadow z 1975 r., wyremontowany i stuningowany w studio sławnych przedsiębiorców. Na zwycięzcę licytacji będzie też czekać Bezcenna Niespodzianka od Mastercard. Całkowity dochód ze sprzedaży auta zostanie przekazany na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wideo, na którym założyciel WOŚP prezentuje licytowanego Rolls-Royce’a, można zobaczyć na stronie mastercard.wosp.org.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Specjalne narzędzia dla wolontariuszy i sztabów

Mastercard, doceniając zaangażowanie wolontariuszy i chcąc pomóc im w ich zbiórce, dostarczył im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest dedykowana strona internetowa iWolontariusz. Platforma, uruchomiona po raz pierwszy w ramach poprzedniego Finału WOŚP, funkcjonuje również i tym razem jako ułatwienie rekrutacji i rejestracji wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Jest to znaczne usprawnienie komunikacji, a także możliwość zacieśniania relacji oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza.

Każdy wolontariusz, który taką elektroniczną skarbonkę zarejestruje, ma szansę zgłosić swój sztab do Bezcennej Niespodzianki, wypełniając krótki formularz. W dniu Finału ogłoszony zostanie zwycięzca, a Mastercard zrealizuje jego pomysł na sprawienie przyjemności jego Orkiestrowym przyjaciołom. W ten sposób Fundacja WOŚP i Mastercard chcą podziękować wszystkim sztabom, które wykonują bardzo ważne zadania i bez których nie byłoby Orkiestry. W poprzednim roku zwyciężyła propozycja wolontariuszki Kamili, która marzyła o tym, aby zespół Enej zagrał dla wszystkich wolontariuszy ze sztabu WOŚP w Warce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest w tym roku specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – nowe rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z 1700 lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich witryn można znaleźć na stronie www.wosp.org.pl/final/sztaby.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejny raz odbędzie się także akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany w dniu finału na Twitterze Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które w tym roku będzie miało nową odsłonę.

Nowością 27. Finału jest sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 13 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.