Ruszyła II odsłona miejskiej kampanii promującej segregację odpadów w Warszawie

Niemalże każdego dnia zachęcani jesteśmy przez firmy i instytucje do proekologicznych zachowań i segregowania odpadów. Często widzimy te komunikaty, ale o nich zapominamy. M.st. Warszawa zdecydowało się na kampanię, w wyrazistej stylistyce, która wyróżnia się w pejzażu otaczających nas informacji.
O autorze
1 min czytania 2019-01-08

Pierwsza odsłona kampanii, która pojawiała się na ulicach miasta pod koniec grudnia 2018 r. miała wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i zaciekawić formatem. – Postanowiliśmy pokazać śmieci jako estetyczną formę. Pierwsza odsłona kampanii pokazuje odpady zamieszane trafiające do jednego kosza. Prezentujemy je w wyrazistej stylistyce. Dziś, na plakatach widzimy martwą naturę z odpadów ale wkrótce zobaczymy, jak sprawnie i racjonalnie należy je segregować – mówił Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.

Druga odsłona kampanii, która jest już widoczna w przestrzeni miejskiej stanowi jej rozwiniecie. Nadal wyrazista linia graficzna, to już nie odpady zmieszane, a przykłady surowców z tej samej kategorii i informacje o poszczególnych frakcjach. – W kampanii opieramy się na dwóch założeniach: czytelności informacji oraz wyrazistym i intuicyjnym odbiorze wizualnym. Komunikaty składają się z nazw i opisów poszczególnych frakcji oraz przykładów produktów, które do nich należą. Skupiając wzrok na kolorystyce oraz produktach z danej grupy, mieszkańcy poznają zasady segregacji odpadów oraz je utrwalają. – uzupełnia Robert Zydel.

W materiałach poza warstwą wizualną i tekstową, znalazł się adres strony www.czysta.um.warszawa.pl, gdzie warszawianki i warszawiacy znajdą informacje dotyczące zagadnień z obszaru czystości stolicy i gospodarowania odpadami komunalnymi. Kolejnymi widocznymi elementami są numer Miejskiego Systemu Kontaktu Warszawa 19115, pod którym można zgłaszać niepokojące mieszkańców zagadnienia, jak i pozyskiwać informacje oraz znak promocyjny miasta.

Kampanię zobaczyć można głównie w outdoorze, gdzie jest widoczna w różnych formatach m.in. na przystankach komunikacji miejskiej, billboardach. Warszawiacy dostrzegą ją również na monitorach w komunikacji miejskiej i ekranach Galerii multimedialnej na stacji metra Świętokrzyska czy prasie lokalnej. Przeformatowania kreacji są także widoczne w komunikacji prowadzonej na oficjalnych profilach miasta w social mediach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncepcje i kreacje odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing