Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

LPP wprowadza technologię RFID do marki Reserved

LPP wprowadza system identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na poprawę dostępności towaru, poziomu zadowolenia klientów i zwiększenie wydajności firmy. Program zostanie wdrożony w całym łańcuchu dostaw LPP, począwszy od procesu produkcji poprzez platformę e-commerce oraz ponad 1700 sklepów.
O autorze
1 min czytania 2019-01-17

Dzięki ponad 200 milionom produktów sprzedawanych każdego roku LPP jest dziś największą firmą produkującą odzież w Środkowej i Wschodniej Europie. Społecznie odpowiedzialna polska firma szukała rozwiązania, które poprawi operacyjną wydajność jej działalności oraz zwiększy przejrzystość stanów magazynowych jej pięciu markach odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Wdrażany nowy program RFID @Source pozwoli na usprawnienie procesu dostaw oraz oszczędność czasu pracy pracowników salonów potrzebnego na sprawdzenie zgodności zamówień, zwiększy też dokładność informacji na temat stanu magazynowego towarów. Oczekuje się też, że wprowadzenie technologii RFID zwiększy dochodowość firmy dzięki poprawie wydajności, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży o 3%. Poprawi to też identyfikację pojedynczego towaru w łańcuchu dostaw, jednocześnie zwiększając dostępność produktów w sklepie. Technologia pozwoli również firmie LPP na łatwe określenie najlepiej sprzedających się produktów i kluczowych trendów w każdym z salonów, co umożliwi dopasowanie produktów do poszczególnych obiektów i oczekiwań klientów.

Checkpoint Systems, odpowiedzialny za wprowadzenie technologii RFID, będzie współpracować z dostawcami LPP, zapewniając im tzw. klipsy oraz etykiety z układem scalonym RFID, które będą aplikowane w fabrykach na etapie produkcji odzieży. Aby dodatkowo usprawnić proces łańcucha dostaw, LPP w swoich centrach dystrybucji zainstalowało tunele RFID. Pozwalają one na dokładną kontrolę przychodzących i wychodzących towarów, co gwarantuje dostarczanie odpowiedniego asortymentu do poszczególnych sklepów.

Przepływ towarów i wykorzystywanie klipsów RFID, które mogą zostać użyte ponownie w łańcuchu dostaw, pozwoli LPP na realizację produkcji w sposób odpowiedzialny. Odzyskane klipsy zwracane są do centrum weryfikacyjnego firmy Checkpoint, tzw. „Total Quality Management’, po czym będą ponownie dostarczane do dostawców LPP i aplikowane na odzież. Tak oznakowane towary mogą następnie zostać dostarczone do salonów LPP.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wdrożenie RFID to ważny punkt zwrotny w naszej działalności. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie, która zdecydowała się na zastosowanie tej technologii. System RFID pozwoli nam na prezentowanie klientom spersonalizowanych i łatwiej dostępnych ofert oraz ułatwi zarządzanie towarem na każdym etapie, począwszy od zakładu produkcyjnego, przez centrum dystrybucyjne, aż po sklepy. To wyzwanie, któremu chcemy sprostać, bo naszym zdaniem RFID to technologia przyszłości. Proces nie jest łatwy, gdyż wymaga ogromnych zmian organizacyjnych, jednak sądzimy, że technologia jest warta tego wysiłku – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing