Zawsze na początku roku w mediach pojawia się wiele predykcji dotyczących trendów – raporty, trendbooki. Peppermint stworzył jednak nie kolejny trendbook, ale interaktywny Trend Mixer. Przedstawia on 14 trendów – 7 dotyczy designu, a 7 mówi o komunikacji marketingowej. Każdy z nich został zilustrowany przez agencję w formie połówki twarzy, którą można dowolnie łączyć z pozostałymi. – Chcieliśmy w ten sposób z jednej strony pokazać, jakie będą tendencje w trendach marketingowych i wizualnych w 2019 roku, z drugiej strony, dać użytkownikom możliwość zabawy – tłumaczy Ewa Cymer, head of creative w Peppetmint.
Zestawiając ze sobą trendy użytkownicy mogą dowiedzieć się o nich czegoś więcej i odkryć, jakie połączenia najlepiej do nich przemawiają. Taka formuła również idealnie wpisuje się w obecne tendencje, hołdując zasadzie, że dla współczesnych użytkowników liczy się przede wszystkim doświadczenie. Całość została bowiem pomyślana głównie jako dobra zabawa z informacjami w tle. W ten sposób Trend Mixer ma być przyjemną w odbiorze inspiracją dla marketerów. Pomysł interaktywnej formy pojawił się pod wpływem obserwacji zmian w trendach na przestrzeni ostatnich lat. – Od jakiegoś czasu granice między poszczególnymi stylami ulegają zamazaniu, wszystko się miesza. Panuje szerokopojęty eklektyzm, a przy tym moda na zwracające uwagę, skłaniające do refleksji i zmieniające nasze przyzwyczajenia kontrasty. A skoro łączenie jest czymś trendy, to dlaczego nie stworzyć zestawienia trendów, które pozwala na ich miksowanie? – mówi Aleksandra Marchocka, head of design.
Zobacz również
Przygotowany przez Peppermint Trend Mixer przedstawia trendy w komunikacji marketingowej takie jak voice search, AR i VR czy customer-centric marketing. A wśród trendów wizualnych omawia takie zjawiska jak rozwój holographic design, efekt podwajania obrazu, czy właśnie eklektyzm. A wszystko po to, by pokazać, że to właśnie łączenie wielu trendów jest dziś najlepszym rozwiązaniem w dziedzinie reklamy. – Działając w tak dynamicznym otoczeniu, z jakim mamy dziś do czynienia, nie możemy pozwolić sobie na opieranie się na jednym trendzie. Warto korzystać z różnorodnych inspiracji i sprawnie łączyć trendy z różnych dziedzin, wybierając te, które najlepiej odpowiadają na potrzeby naszych konsumentów. Właśnie o tej konieczność korzystania z szerokiej palety inspiracji myśleliśmy tworząc Trend Mixer – mówi Bartek Cymer, dyrektor zarządzający Peppermint.
Trend Mixer dostępny jest na stronie trendmixer.eu.
NowyMarketing objął patronat nad interaktywnym trendbookiem.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing