W piątym roku działalności REACHaBLOGGER dołączyło do niego prawie 1,5 tys. nowych mediów i 4,5 tys. nowych użytkowników. Do grona aktywnych klientów platformy dołączyli w 2018 r. m.in. Allegro, Zalando czy ESKK, jak również agencje reklamowe i domy mediowe takie jak m.in. Starcom, Zenith Optimedia, Quantify, OX Media, Green Parrot.
REACHaBLOGGER.pl to platforma, która ma na celu ułatwianie współpracy reklamodawców z blogerami. Marketerzy i agencje mogą na niej znaleźć blogerów, którzy wesprą ich akcje promocyjne. Z kolei blogerzy mogą przeglądać aktualne oferty reklamodawców i reagować na nie, zgłaszając swoją chęć udziału w konkretnej akcji.
Zobacz również
Klientami platformy REACHaBLOGGER.pl są marketerzy, agencje digital, domy mediowe, a także agencje PR, agencje SEO i firmy z branży e-commerce. W sumie za pomocą platformy wykonanych zostało już blisko 10 tysięcy transakcji (od początku jej działalności).
Od początku istnienia platformy już ponad 1,5 tysiąca twórców (przede wszystkim blogerów) zrealizowało na niej co najmniej jedną transakcję. Najbardziej popularni twórcy zawarli już po ok. 100 transakcji, rekordzista pod względem ich wartości zarobił już ponad 53 tys. zł.
– Rok 2018 to kolejny rok dużego zainteresowania marketerów influence marketingiem, co przełożyło się po raz kolejny na dynamiczny wzrost biznesowy platformy REACHaBLOGGER.pl. Mamy obecnie świadomość, że po 5 latach działania i wzrostów docieramy już do większej części rynku B2B zainteresowanego influencer marketingiem „platformianym” – komentuje Robert Sosnowski, CVO REACHaBLOGGER.pl – Dlatego spodziewam się, że liczba nowych mediów na platformie i nowych użytkowników nie będą już rosły tak szybko, jak do tej pory. Jednak jeśli chodzi o liczbę dokonywanych transakcji i ich wielkość, a więc przychody platformy, spodziewam się nadal bardzo dynamicznych wzrostów. Plan na 2019 rok zakłada osiągnięcie 1,5 mln zł przychodów netto – dodaje Sosnowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W 2018 r. przychody REACHaBLOGGER.pl wzrosły niemal o 100 procent, osiągając wartość 720 tys. zł netto, wobec 369 tys. zł netto rok wcześniej. Liczba zrealizowanych poprzez platformę transakcji wyniosła w 2018 r. ponad 4 tys. (dokładnie 4 013), w porównaniu do ponad 2 750 w 2017 r. i 1 060 w 2016 roku. Średnia pojedyncza wpłata środków na konto w platformie w 2018 r. osiągnęła poziom ponad 700 zł (w całym roku było to 986 wpłat).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Całkowita liczba użytkowników platformy osiągnęła na koniec roku 2018 poziom 6 tys. zarejestrowanych klientów, z czego ok. 10 proc. aktywnie dokonujących transakcji. Wszystkie blogi na platformie mają miesięcznie sumarycznie ponad 52 mln unikalnych użytkowników, a kanały socialowe ponad 35 mln followersów, fanów i subskrybentów.
W 2018 REACHaBLOGGER.PL zdobył dwa wyróżnienia: nagrodę Polskiej Agencji Przedsiębiorczości 2018 za Innowacyjność w łączeniu Blogerów i Reklamodawców oraz certyfikat Przedsiębiorstwo Przyszłości.