W celu promocji swojego nowego modelu Kadjar marka Renault jako jedna z pierwszych w branży motoryzacyjnej postawiła na wyjątkowe rozwiązanie – na potrzeby kampanii wygenerowała komputerowo wirtualną ambasadorkę – Liv, która pojawi się we wszystkich materiałach kampanijnych.
Zobacz również
– Liv faktycznie istnieje. Będzie obecna we wszystkich naszych mediach w tej kampanii Renault Kadjar. Jest więc bardzo możliwe, że spotkasz ją w Internecie, TV lub innym medium. Mamy też nadzieję, że wkrótce odbędzie podróż po kilku europejskich krajach, gdzie czeka na nią wiele ekscytujących doświadczeń – powiedział Gaëlle Le Grouiec, dyrektor komunikacji marketingowej Renault Europe G9.
Dodatkowo z wirtualną ambasadorką będzie można porozmawiać za pośrednictwem chatbota w aplikacji Messenger.
Kampania swoim zasięgiem obejmie media tradycyjne, TV i radio, a także kampanię display w internecie i działania w social media.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Za opracowanie wirtualnej ambasadorki odpowiada agencja Publicis Conseil. Nad jej stworzeniem pracował zespół ponad 100 osób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Wirtualni ambasadorzy wykorzystywani są coraz częściej w świecie mody. Do swojej jesiennej kampanii z ub. r. dom mody Balenciaga zaangażował duńskiego artystę Yilmaza Sena, który na jej potrzeby stworzył kilku wirtualnych influencerów.
PS2
Także marka odzieżowa Balmain w jednej ze swoich kampanii wykorzystała komputerowo wykreowane modelki.