Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Burger King zakpił z McDonalda w związku z utratą wyłączności na nazwę „Big Mac”

Burger King zakpił z McDonalda w związku z utratą wyłączności na nazwę „Big Mac”
Burger King postanowił strollować swojego rywala McDonalda i w szwedzkich lokalach marki wprowadzono nowe menu zatytułowane „The Not Big Mac’s”.
O autorze
1 min czytania 2019-02-04

28 stycznia br. pisaliśmy o tym, że McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie. Było to efektem prawnego sporu z irlandzką siecią fast-foodową Supermac’s, która zarzucała amerykańskiej sieci, że „trzyma znaki towarowe Big Mac i Mc jako broń w walce z konkurencją”.

Europejski Urząd Własności Intelektualnej w efekcie stwierdził, że McDonald’s nie powinien mieć wyłączności na nazwę handlową „Big Mac” w Europie. Zgodnie z tym wyrokiem każda firma na terenie Unii Europejskiej może serwować potrawy o nazwie „Big Mac”.

Zaistniałą sytuację postanowił w swój sposób skomentować Burger King. Szwedzki oddział marki wprowadził do swojego menu serię „The Not Big Mac’s” (ang. To nie Big Maki), która obejmuje m.in. takie burgery, jak: The Burger Big Mac Wished It Was (Burger, którym chciałby być Big Mac), The Like Big Mac, But Actually Big (Prawie jak Big Mac, ale o wiele większy) oraz The Anything But Big Mac (Wszystko, tylko nie Big Mac).

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To nie pierwszy raz, kiedy Burger King zakpił z McDonalda. W grudniu 2018 roku marka ogłosiła nową akcję – każda osoba, która zamówi Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzyma burgera za centa.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

A tu przykład innej „walki” między Burger Kingiem a McDonaldem.