Promocja w aplikacji Yanosik – lejek sprzedażowy w marketingu mobilnym, czyli nie zawsze krótsza droga do zakupu daje lepsze efekty [case study]

Promocja w aplikacji Yanosik – lejek sprzedażowy w marketingu mobilnym, czyli nie zawsze krótsza droga do zakupu daje lepsze efekty [case study]

NotiOne to poznański startup, który stworzył minilokalizator bazujący na technologii Bluetooth. Jednym z jego największych partnerów jest popularna aplikacja motoryzacyjna Yanosik, z której miesięcznie korzysta ponad 1,5 mln użytkowników. Jak poprawić efekty działań?

Z reklamowych możliwości Yanosika korzysta wiele polskich i zagranicznych firm. Zobacz, w jaki sposób notiOne z jego pomocą dotarł do potencjalnych klientów, i jak przeprowadził użytkownika za rękę do konwersji w e-sklepie. Przekonasz się, że nie zawsze krótsza droga do zakupu daje lepsze efekty. Jak to sprawdziliśmy?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Możliwości reklamowe w aplikacji Yanosik

Nie ma chyba w Polsce kierowcy, który nie wiedziałby czym jest Yanosik. Ta popularna aplikacja motoryzacyjna oprócz nawigacji ma jeszcze inne kluczowe opcje: informuje o pomiarach prędkości, zdarzeniach na drodze i korkach. W związku ze specyfiką jej działania, reklamy wyświetlają się w taki sposób, aby nie rozpraszać kierowców podczas jazdy. Do podstawowych narzędzi należą:

  • kupon w zakładce „kupony” z wyraźnym Call To Action [Sprawdź],
  • duży banner, który zobaczyć możemy po przejściu na ekran [Zgłoś],
  • wąski banner na ekranie [Nawiguj].

Istnieje wiele innych możliwości reklamy i niestandardowych akcji realizowanych za pośrednictwem Yanosika. My jednak skupimy się tutaj na tych, z których sami skorzystaliśmy jako notiOne. Dały nam one podstawy do wysnucia wniosku, że niekiedy wydłużenie ścieżki zakupowej może paradoksalnie przełożyć się na świetne efekty.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Od początku współpracy z Yanosikiem sprzedaż przy wykorzystaniu tego kanału utrzymywała się na stałym, zadowalającym poziomie. Podejrzewaliśmy jednak, że biorąc pod uwagę liczbę użytkowników tej aplikacji, nasze działania mogłyby być znacznie skuteczniejsze. Zebraliśmy wszystkie dostępne dane i przystąpiliśmy do działania.

Krok 1. Analiza danych Google Analytics

Czynności, jakimi zajęliśmy się w pierwszej kolejności:

  • audyt konta Google Analytics (cele, zdefiniowane listy odbiorców, połączenie z Google Ads i Google Search Console),
  • skrupulatna analiza ścieżki wielokanałowej do e-sklepu notiOne, i miejsca, jakie zajmuje w niej aplikacja Yanosik, z podziałem na konkretne media w samej aplikacji,
  • analiza pełnej przed i posprzedażowej ścieżki użytkownika, który rozpoczął „podróż” do konwersji.

Wnioski:

  1. Ponad połowa naszych klientów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową właśnie w tej aplikacji.
  2. 80% ruchu, jaki pochodzi z aplikacji Yanosik, prowadzi do podstrony produktowej.
  3. Czas spędzony przez użytkownika na podstronie produktowej jest zbyt krótki, aby mógł on zapoznać się z ofertą.
  4. Najwyższą konwersję generuje medium, jakim jest kupon.

Krok 2. Analiza danych Google Data Studio

Kolejnym etapem analitycznym było uzyskanie jak największej ilości danych z aplikacji Yanosik: przejrzenie ruchu użytkowników wewnątrz Yanosika, ich przepływu, i co najważniejsze, tego mikromomentu, w którym należy przekierować użytkownika do oferty, a w konsekwencji – do sprzedaży.

Dane, które za pośrednictwem Google Data Studio zostały nam udostępnione do analizy:

  • liczba wyświetleń kuponu w aplikacji,
  • liczba kliknięć w kupon,
  • liczba kliknięć w CTA [Sprawdź] wewnątrz kuponu,
  • stosunek liczby wyświetleń do liczby kliknięć w kupon,
  • stosunek liczby kliknięć w kupon do liczby kliknięć [Sprawdź],
  • ogólne dane ilościowe użytkowników na poszczególnym ekranie aplikacji.

Wnioski:

  1. Zwiększenie ruchu na kuponie zwiększa liczbę osób, które konwertują na podstronie produktowej.
  2. Spójność i naturalna konsekwencja komunikacyjna między bannerami a kuponem zwiększa liczbę chętnych do przeanalizowania oferty, a w konsekwencji kliknięcia w przycisk [Sprawdź], prowadzący bezpośrednio do sklepu.

Krok 3. Wdrożenie zmian

1. Linkowanie wewnątrz aplikacji

Pierwszą i najważniejszą zmianą, jakiej dokonaliśmy, było wprowadzenie linkowania z bannerów wyświetlanych na ekranie aplikacji Yanosik do kuponu. Okazało się bowiem, że użytkownik, który klika w banner przenoszący go bezpośrednio do podstrony produktu, nie jest jeszcze gotowy do głębszego zapoznania się z ofertą notiOne i dokonania zakupu. Na bazie tej tezy stwierdziliśmy, że ze względu na specyfikę aplikacji (nawigacja używana podczas prowadzenia samochodu), użytkownik musi zapoznać się z produktem bez opuszczania interfejsu aplikacji.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

2. Spójna komunikacja formatów graficznych z treścią kuponu

Kolejną kwestią, na którą zwróciliśmy uwagę, była naturalna konsekwencja komunikacji. Zmodyfikowaliśmy formaty display w samej aplikacji, tak by były maksymalnie spójne z treścią i grafiką kuponu. Zwiększyło to zaangażowanie użytkowników już na samym początku ścieżki zakupowej.

3. Zmiany w przedstawieniu treści w samym kuponie

„Diabeł tkwi w szczegółach”, dlatego przyjrzeliśmy się również tak prozaicznej rzeczy, jak układ treści w samym kuponie. Dodaliśmy wypunktowanie najważniejszych unique selling points (UPS) oraz pogrubienie treści, które z naszego punktu widzenia są najważniejsze. Uzupełniliśmy również treści o przykuwające uwagę ikony w formacie UTF-8. Wszystkie te działania w bardzo dużym stopniu uatrakcyjniły ofertę.



4. Domknięcie porzuconych koszyków remarketingiem

Podczas analizy danych odkryliśmy, że mimo całkiem niezłej konwersji w koszyku (około 10%), sporo osób porzuca go. Niezwłocznie uruchomiliśmy kampanię Google Ads w oparciu o osoby, które dotarły do koszyka, ale nie zrealizowały płatności. Udało nam się dzięki temu znacząco wpłynąć na domykanie transakcji.

Efekty wprowadzonych zmian

  • Trzykrotnie większa sprzedaż z kuponów w Yanosiku.
  • Zwiększenie przychodów pochodzących z tego źródła o około 30% w skali miesiąca.
  • Spadek liczby zwrotów i negatywnych opinii (użytkownik bardziej świadomy produktu, który kupuje).

Podsumowanie

Wydłużenie ścieżki zakupowej o dodatkowy krok oraz wprowadzenie nieznacznych zmian w samych kreacjach reklamowych, pozwoliło podnieść zyski ze sprzedaży aż o 30 % w skali miesiąca. Potencjalni klienci korzystający z aplikacji Yanosik przed dokonaniem zakupu mają obecnie szansę na lepsze zapoznanie się z produktem, co ułatwia im podjęcie decyzji zakupowej. Należy mieć na uwadze, że produkt oferowany przez notiOne należy do branży technologicznej – dokładne zrozumienie zasady działania lokalizatora oraz jego możliwości ma w tym przypadku kluczowe znaczenie.

Tak efektywne zmiany możliwe były dzięki dokładnej analizie danych, elastyczności i szybkości reagowania. Oparcie się na twardych liczbach, a dopiero w drugiej kolejności na własnym doświadczeniu i intuicji, może pomóc w zbudowaniu silnej marki, a przede wszystkim w zwiększeniu przychodów, które są celem nadrzędnym każdego biznesu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij