Helena Olecka (Konkurs Innovation): Jak oceniać innowacje?

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Helena Olecka (Konkurs Innovation): Jak oceniać innowacje?

Konkurs Innovation jest szansą dla biznesu, środowisk technologicznych, firm z zakresu marketingu czy mediów. Swoich sił mogą spróbować nie tylko branżowi giganci, ale również małe lokalne biznesy. Jak odnieść sukces w konkursie?

Wskazówkami podzieliła się przewodnicząca jury kategorii Innowacyjne Media, Helena Olecka z agencji Grey. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Innowacyjne media to przede wszystkim formaty reklamowe wychodzące poza obowiązujące standardy, ale także aplikacje i platformy, które tworzą nową przestrzeń informacyjną. W kategorii innowacyjne media zawierają się także sposoby na wykorzystanie danych lub oryginalnych rozwiązań z zakresu statystyki, matematyki czy ekonometrii. To innowacyjne sposoby dotarcia do określonych grup odbiorców, w adekwatnym miejscu i czasie.

Oceniając pomysły, zadajemy sobie kilka kluczowych pytań. Po pierwsze, czy projekt rozwiązuje określony problem konsumenta, marki lub organizacji, po drugie czy jest innowacyjny w swojej kategorii i czy kreuje nową wartość, a po trzecie czy po wdrożeniu tej innowacji widzimy jakąś zmianę – zachowań, standardów, lub reguł na rynku. I na koniec, czy projekt ma potencjał wypłynąć na międzynarodowej arenie i zostanie zauważony w zagranicznych konkursach.

Wdrażając innowację, trzeba być na bieżąco z rynkiem i trendami. Z dużym zainteresowaniem śledzę projekty z obszaru automatyzacji działań reklamowych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, szczególnie w zakresie analizy zachowań online i offline. Takim przykładem jest amerykańska kampania „Whopper Detour", w której Burger King kieruje swoich konsumentów do restauracji McDonald’s po to, by kiedy znajdą się w odległości 180 m od McDonald’s, mogli przy pomocy aplikacji mobilnej pobrać kupon zniżkowy na swojego ulubionego Whoppera. Zapewne ten rok przyniesie kreatywne pomysły integrujące usługi marek z Asystentem Google’a.

Dodatkowo liczę na uczestników konkursu Innovation, bo mam nadzieję, że jak co roku i tym razem coś mnie zaskoczy.

Projekty do konkursu Innovation 2019 można zgłaszać w trzech głównych kategoriach: Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Doświadczenie i Innowacyjne Media. Forma rejestracji jest prosta, wystarczy wypełnić formularz na www.innovation.sar.org.pl. Gala rozdania nagród Innovation odbędzie się 15 kwietnia. Dzień później, podczas konferencji Innovation, będzie można poznać case studies wybranych projektów nagrodzonych w konkursie złotem. Wyróżnione projekty poza prestiżową nagrodą dostają możliwość pokazania się podczas gali konkursowej i networkingu z CEO największych firm, agencji reklamowych i domów mediowych. Zgłoszenia do konkursu trwają jeszcze tylko do 28 lutego!

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Współorganizatorzy: Life On Mars, Publicis Media
Sponsorzy: AMS, Nielsen
Partnerzy: Kukbuk, VR Factory, MU Interactive
Patroni medialni: NowyMarketing, PRoto, Marketer Plus, Brief

 

Helena Olecka
digital client service director w Grey Group Poland

Z branżą digital związana jest od 15 lat. Jako specjalista UX pracowała także w HUGE New York, jednej z najbardziej innowacyjnych agencji w Stanach Zjednoczonych. W konkursie Innovation, który już po raz piąty docenia najbardziej innowacyjne działania na polskim rynku, przewodniczy grupie Innowacyjne Media.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij