Alexa Amazona czy Siri Apple’a to typowo kobiece asystentki głosowe. Mimo że na rynku pojawia się coraz więcej tego typu urządzeń, głosy kobiece częściej wykorzystywane są w usługach, zaś męskie w nieco „poważniejszych” rolach, np. w aplikacjach ubezpieczeniowych lub bankowych. Odbija się to powoli echem, zwłaszcza wśród osób walczących o równouprawnienie płci.
Z tego powodu firma Vice Media wraz z agencją Virtue postanowiły stworzyć jedynego w swoim rodzaju wirtualnego asystenta, którego głos jest… neutralnie płciowo. Q, bo tak nazywa się urządzenie, nie mówi ani męskim, ani żeńskim głosem.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Udało się to wypośrodkować dzięki określeniu parametrów neutralnego płciowo głosu. Następnie nagrano 5 głosów, które nie zostały jednoznacznie zdefiniowanie jako męskie lub żeńskie.
Po odpowiedniej modulacji, tak by odpowiadały parametrom neutralnego płciowo głosu, zaprezentowano je osobom, które brały udział w specjalnym badaniu. Miały one wskazać, w skali od jeden do pięciu, który głos jest męski, a który kobiecy. Głosy były modulowane tak długo, aż uczestniczy badania zaczęli postrzegać je jako neutralne płciowo.
Jak wprowadzenie Asystenta Google w języku polskim wpłynie na działania marketingowe w 2019 roku? Z jakimi wyzwaniami dla agencji i marek to się wiąże?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.