180heartbeats + Jung v Matt pierwszą firmą z Polski propagującą standardy ONZ dotyczące praw LGBT+

180heartbeats + Jung v Matt dołączyła do międzynarodowego grona firm, które propagują w miejscu pracy standardy praw człowieka Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie zatrudnienia osób LGBT+.
O autorze
1 min czytania 2019-03-18

– 180heartbeats + Jung v Matt jako pierwsza firma z Polski wyraziła poparcie dla standardów i tym samym dołączyła do 235 firm, które przestrzegają praw osób LGBT+ – mówi Fabrice Houdart, oficer Praw Człowieka ONZ i współautor standardów. – Cieszy nas, że ta liczba wciąż rośnie, co pokazuje, że dla biznesu na całym świecie prawa człowieka i osób LGBT+ mają duże znaczenie – dodaje Houdart. Znalezienie się w gronie oznacza, że 180heartbeats + Jung v Matt jako pracodawca przestrzega prawa człowieka, zwalcza dyskryminację, wspiera i staje w obronie osób LGBT+. Takie same zasady wyznaje w stosunku do klientów i partnerów biznesowych.

Zestaw tych wytycznych dla biznesu, Rada Praw Człowieka ONZ przyjęła w 2011 r. Dzięki nim firmy mają możliwość wspierać różnorodność, szacunek i równość – wielu przynosi to także korzyści ekonomiczne: pomaga przyciągać i zatrzymywać talenty, podejmować lepsze decyzje i budować lojalność wobec klientów i inwestorów. Mimo to, te praktyki wciąż nie są powszechne, stąd celem standardów jest przyspieszenie tempa zmian. W większości krajów ochrona przed dyskryminacją ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową jest wciąż niewystarczająca. Nawet w krajach, które mają w tym obszarze znaczące postępy, osoby LGBT+ wciąż napotykają poważne przeszkody – zwłaszcza w szkole i miejscu pracy. – Od dawna staramy się w agencji wspierać różnorodność wśród pracowników na wielu poziomach – mówi Maja Piotrowska, HR manager – Cieszę się, że możemy wesprzeć globalną inicjatywę i stać się przykładem dla innych organizacji. Głęboko wierzę w to, że nie tylko działania wewnętrzne, które obecnie prowadzimy, a szeroka komunikacja, pomoże osobom LGBT+ w miejscu pracy. Mamy też nadzieję, że naszym śladem pójdą kolejne firm z Polski – dodaje Piotrowska.

Pozostałe firmy, które przestrzegają standardów ONZ, to m.in. Aviva, Avon, Bain & Company, Ben & Jerry’s, BNP Paribas, Calvin Klein, The Coca-Cola Company, Deloitte, GSK, L’Oréal, H&M, IKEA Group, ING, Lufthansa, Mastercard, Nike, Procter & Gamble, PWC, Santander Group i wiele innych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj