Instagram w PR, czyli jak zdjęcie może budować wizerunek marki

Instagram w PR, czyli jak zdjęcie może budować wizerunek marki

Mówi się, że obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się to także w przypadku Social Media. Obraz zwiększa wiarygodność komunikatu, przyciąga uwagę. Jaki jest najprostszy sposób na jego utworzenie? Jedno kliknięcie w telefonie komórkowym. I już można dzielić się zdjęciem z milionami osób.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wspomniane działania to jedynie kilka przykładów, w jaki sposób Instagram pomaga firmom i organizacjom wpisać się w świadomość klientów oraz pojawić się w świecie Social Media.  Wraz ze wzrostem popularności aplikacji, oryginalnych przykładów zastosowania Instagram będzie coraz więcej.

 Poniżej prezentujemy 6 wskazówek, które warto uwzględnić w planie wprowadzenia marki do Instagramu.

  1. Pamiętaj, że Instagram nie jest platformą, której celem jest bezpośrednia promocja wybranych produktów czy usług. Sukces komercyjny nie powinien być w przypadku działań w tym serwisie priorytetem.   
  2. Umieszczaj materiały o charakterze wizualnym, czyli dotyczące tego, co widzimy, a nie tego co robimy, tak jak jest to w przypadku Facebooka czy Twittera.
  3. Odpowiadaj na posty i komentarze. Nie można zapominać o tym, że Instagram jest platformą społecznościową. Utrzymanie kontaktu z oglądającymi Twoje zdjęcia jest bardzo ważne. Włączaj się do konwersacji.
  4. Używaj zróżnicowanych filtrów, nawet jeżeli nie funkcjonują one w aplikacji w Twoim rodzimym języku. Filtry takie jak Apollo, Gotham czy Lord Kelvin sprawią, że Twoje fotografie będę przypominać zdjęcia zrobione aparatem starszej generacji. Earlybird zaoferuje Ci kompletnie nową paletę barw, a Walden nada Twojemu zdjęciu fioletowy odcień. Dzięki filtrom w Instagramie zwykłe fotografie nabierają niezwykłego klimatu.
  5. Pamiętaj, im lepszy efekt wizualny uzyska Twoje zdjęcie, tym lepiej. Modyfikuj i wzbogacaj efekty swojej pracy.
  6. Zanim zamieścisz zdjęcie na Instagramie, możesz spokojnie używać innych programów graficznych. Jeżeli masz dostęp do aplikacji typu Photoscape, Gimp czy Adobe Photoshop, nie ograniczaj się. Efekt końcowy jest najważniejszy.

Należy pamiętać, iż samo pojawienie się Twojej firmy na Instagramie nie gwarantuje sukcesu. Aby marka mogła zaistnieć i rozwinąć się w tej społeczności potrzeba czasu, wytrwałości i regularnej pracy. Zatem zanim zdecydujesz się na Instagram, musisz się upewnić, że masz w głowie klarownie sprecyzowany plan, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób. To, co stworzysz, powinno być czymś nowym, innowacyjnym, powinno różnić się od narzędzi, które już wykorzystujesz.

I jeszcze 3 ważne „must remember”

Po pierwsze na platformie nie powinieneś zamieszczać cytatów ani infografik, nawet jeżeli wydawałoby się, że są to slogany, które najlepiej w świecie odzwierciedlają Twoją firmę, czy markę. Instagram to platforma, na której umieszcza się i udostępnia zdjęcia. Wszelkie inne pliki tekstowe lub graficzne mogą tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy i przyciągnąć niepotrzebną krytykę. Jeżeli zatem rządzi Tobą wielka potrzeba zamieszczania takich materiałów, wybierz inny serwis społecznościowy, np. Facebook lub Pinterest.

Kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest powtarzalność materiału. W sytuacji, gdy działasz w kilku serwisach społecznościowych, nie umieszczaj wszędzie tej samej zawartości. Każda platforma rządzi się swoimi prawami, i to co dla jednych użytkowników może okazać się interesujące, wcale nie musi przyciągać uwagi innych. Jeżeli zatem decydujesz się na umieszczenie jakiegoś materiału dotyczącego firmy zarówno na Facebooku, Twitterze i Instagramie, postaraj się o trzy różne strategie działania. Osoby, które Cię obserwują, zwykle robią to w różnych kanałach równocześnie.

Ostatnią kwestią jest Twoja marka. Owszem, Instagram jest miejscem, w którym możesz zabłysnąć ciekawymi zdjęciami, na których subtelnie będzie kryło się logo Twojej firmy, jednak pamiętaj, aby nie raziło ono użytkowników zaraz po spojrzeniu na Twoją tablicę. Jak już wspomnieliśmy, Instagram to platforma, w której ceni się oryginalność i sztukę fotografii, a nie nasycenie reklamowymi sloganami. Wystarczy spojrzeć na Starbucksa. Jest to idealny przykład profilu firmy, który zachwyca artystycznymi zdjęciami i przyciąga uwagę społeczeństwa. Daje się lubić i zapamiętać :) 

 

Urszula Stankiewicz, Personal PR

Absolwentka Wydziału Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Podczas studiów zyskała duże doświadczenie z zakresu tłumaczeń specjalistycznych oraz literackich. Fascynuje się mediami społecznościowymi. W agencji Personal PR bierze udział w realizacji kampanii niestandardowych oraz zajmuje się PR dla startupów. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij