Clown-Free Party: Burger King ponownie naśmiewa się z McDonalda

Clown-Free Party: Burger King ponownie naśmiewa się z McDonalda
Tym razem Burger King stworzył kampanię, w której porusza kwestię strachu małych dzieci przed klaunami, by jednocześnie zareklamować swoje, pozbawione tych postaci przyjęcia urodzinowe.
O autorze
1 min czytania 2019-05-07

Burger King znany jest ze swoich ciekawych kampanii, w tym z wielu tych, wymierzonych przeciwko swojemu największemu rywalowi – McDonaldowi. Tym razem marka ponownie postanowiła zażartować ze swojego konkurenta tworząc kampanię, która porusza kwestię strachu przed klaunami.

Wszystkim przecież znana jest postać słynnego klauna – Ronalda McDonalda, który stał się symbolem popularnego fast foodu. Natomiast jak pokazują badania, wiele osób, w tym zwłaszcza Amerykanie, zwyczajnie boją się tych dziwacznych postaci.

Burger King zaprezentował więc serię zdjęć, przedstawiających rozhisteryzowane małe dzieci w objęciach klaunów podczas swoich przyjęć urodzinowych. Kreacje okraszono podpisami „Urodziny powinny być szczęśliwe” z drobną wzmianką reklamującą „wolne od klaunów” przyjęcia w Burger Kingu.

Za realizację odpowiada agencja LOLA MullenLowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.

PS2

A tu przykład innej „walki” między Burger Kingiem a McDonaldem.

PS3

Burger King ogłosił nową akcję – każda osoba, która zamówi Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzyma burgera za centa.

PS4

Supermarket Bio Family postanowił dać prztyczka w nos McDonaldowi odpowiadając na billboard fast fooda podobnym nośnikiem reklamowym, lecz ze zdrowszą ofertą produktów.