Polacy kupują swoje ulubione gry i puzzle w sieci

Polacy kupują swoje ulubione gry i puzzle w sieci

Do grona klientów Macopedii dołączyła firma Trefl, jeden z europejskich liderów produkcji gier i puzzli. Firma podjęła strategiczną decyzję o zbudowaniu nowego e-commerce z darmową dostawą i jako jedna z pierwszych w Polsce planuje oddać w ręce klientów najnowsze metody e-płatności.

– Trefl jest marką pragnącą dostarczyć konsumentom mądrej, tradycyjnej rozrywki, która integruje i zbliża. Chcemy stale odpowiadać na zapotrzebowanie naszych klientów, a nawet wychodzić im naprzeciw i inspirować do poznawania ciekawych sposobów na spędzanie wolnego czasu. W związku z tym stworzyliśmy wspólnie z Macopedią i Craftonem nowy e-commerce, którego celem jest właśnie odpowiedź na to zapotrzebowanie, szczególnie w ciągle rosnącym kanale e-handlu – mówi Michał Anulewicz, specjalista ds. e-marketingu w firmie Trefl.

W wyniku postępującej digitalizacji firmy i tworzenia nowych kategorii oferowanych produktów powstało nowoczesne e-commerce, przygotowane przede wszystkim dla mobilnych użytkowników. Cały projekt prowadził zespół Macopedii.

Pełne case study można przeczytać tu.

Budowa e-commerce w Scrum

– Stworzyliśmy platformę sprzedażową, którą na bieżąco udoskonalamy, w bliskiej współpracy z klientem. Przyjazny design, dopracowany konfigurator zakupu prezentów oraz integracja najnowszych systemów płatności, umożliwią wygodne i przyjemne zakupy w każdej chwili – mówi Natalia Błoch, Project Manager z firmy Macopedia.

Projekt jest prowadzony zgodnie z metodyką Agile i Scrum, co daje klientowi wgląd w postęp prac i możliwość redefiniowania najważniejszych funkcjonalności (MVP). Praktyka pokazuje, że wyglądają one zupełnie inaczej na początku i na końcu projektu.

– Nasze relacje biznesowe są od początku bardzo partnerskie, oparte na dużym zaufaniu i wspólnym celu stworzenia nowego sklepu na Magento 2. Dzięki pracy w Scrum unikamy błędów i niepotrzebnych prac, za które klient musiałby finalnie zapłacić, a nie mają one dla niego żadnej wartości biznesowej – dodaje Natalia.

Przygotowanie na duży ruch w sklepie

Ponieważ w sklepie znajduje się już ponad 2 000 produktów, z myślą o klientach stworzono specjalny konfigurator do kupowania prezentów. Dzięki niemu można łatwo wyszukać produkt w zależności do tego: kto kupuje, dla kogo (wiek gracza) czy kwoty przeznaczonej na prezent.

Zainteresowanie produktami Trefla znacząco wzrasta w sezonie świątecznym i okazji takich jak Dzień Dziecka, dlatego sklep musi być gotowy na duży traffic (ruch na stronie). Dla zwiększenia wygody kupowania wykorzystano mechanizm  AI (sztucznej inteligencji), który podpowiada produkty klientom.

– Zapewniliśmy błyskawiczne ładowanie kart produktu poprzez mechanizmy cache-warmup oraz Varnish. Całą infrastrukturę oparliśmy o Amazon Web Services, a serwery aplikacyjne są automatycznie przygotowane na duży ruch, dzięki ich skalowalności – mówi Marcin Krzyżanowski, Magento Developer z Macopedii.

Porzucone koszyki to często efekt braku podpięcia wygodnej dla użytkownika metody płatności. W dalszej fazie rozwojowej projektu, w sklepie Trefla zostaną zainstalowane najbardziej intuicyjne metody e-płatności, czyli Google Pay i Apple Pay.

Magento 2 wspiera sprzedaż

Magento 2 (część Adobe) to najlepsza platforma do tworzenia e-sklepów. Nieustannie rozwijana, stabilna i bogata w funkcjonalności atrakcyjne dla użytkownika, takie jak prosty checkout, kupony rabatowe, responsywny design oraz wsparcie rozwiązań w chmurze.

Magento 2 zostało w pełni zintegrowane z aktualną infrastrukturą ERP i WMS firmy Trefl dzięki szynie danych AnyPoint Platform.

– Całość infrastruktury utrzymywana jest w chmurze. Serwery aplikacyjne pod wpływem obciążenia są skalowalne – czyli automatycznie dokładane są kolejne instancje tak, aby obciążenie serwerów było równomierne. Nad rozkładaniem ruchu na poszczególne serwery czuwa load ballancer – dodaje Marcin z Macopedii.

Rozwijanie kanału e-commerce

– Oddanie nowego sklepu internetowego użytkownikom jest jednym z naturalnych etapów rozwoju e-commerce i działań digitalowych marki Trefl. Chcemy zapewnić naszym klientom łatwość i wygodę w poszukiwaniu produktów i informacji o nich, niezależnie od urządzenia i technologii, którymi się posługują. W najbliższym czasie planujemy rozwinąć nasz nowy e-commerce o zaawansowane funkcje contentowe, dzięki którym klienci nie tylko będą mogli kupić produkty, ale również znaleźć masę inspiracji i pomysłów dla siebie i swoich bliskich. Kluczowe jest dla nas poprowadzenie konsumenta w mądry i nienachalny sposób poprzez zaoferowanie mu wartościowych z jego punktu widzenia treści i produktów. Mimo iż nowy e-commerce jest systemem bardzo rozbudowanym i zintegrowanym z licznymi aplikacjami, chcemy go w dalszym ciągu rozwijać i optymalizować, zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i funkcjonalnym – tłumaczy dalej Michał, z firmy Trefl.

W nowym sklepie Trefla prowadzone są dalsze prace dotyczące nowych funkcjonalności oraz udoskonalania UX i UI. Planowane jest również otworzenie kanału e-commerce na rynki zagraniczne.

Przeczytaj inne case studies.

 

Autorka:

Malwina Siegień

W Macopedii zajmuje się komunikacją i strategią marketingową. Na co dzień łączy doświadczenie z obszarów psychologii, Design Thinking, Employer Brandingu i HR.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij