TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polacy kupują swoje ulubione gry i puzzle w sieci

Polacy kupują swoje ulubione gry i puzzle w sieci
Do grona klientów Macopedii dołączyła firma Trefl, jeden z europejskich liderów produkcji gier i puzzli. Firma podjęła strategiczną decyzję o zbudowaniu nowego e-commerce z darmową dostawą i jako jedna z pierwszych w Polsce planuje oddać w ręce klientów najnowsze metody e-płatności.
O autorze
3 min czytania 2019-05-14

– Trefl jest marką pragnącą dostarczyć konsumentom mądrej, tradycyjnej rozrywki, która integruje i zbliża. Chcemy stale odpowiadać na zapotrzebowanie naszych klientów, a nawet wychodzić im naprzeciw i inspirować do poznawania ciekawych sposobów na spędzanie wolnego czasu. W związku z tym stworzyliśmy wspólnie z Macopedią i Craftonem nowy e-commerce, którego celem jest właśnie odpowiedź na to zapotrzebowanie, szczególnie w ciągle rosnącym kanale e-handlu – mówi Michał Anulewicz, specjalista ds. e-marketingu w firmie Trefl.

W wyniku postępującej digitalizacji firmy i tworzenia nowych kategorii oferowanych produktów powstało nowoczesne e-commerce, przygotowane przede wszystkim dla mobilnych użytkowników. Cały projekt prowadził zespół Macopedii.

Pełne case study można przeczytać tu.

Budowa e-commerce w Scrum

– Stworzyliśmy platformę sprzedażową, którą na bieżąco udoskonalamy, w bliskiej współpracy z klientem. Przyjazny design, dopracowany konfigurator zakupu prezentów oraz integracja najnowszych systemów płatności, umożliwią wygodne i przyjemne zakupy w każdej chwili – mówi Natalia Błoch, Project Manager z firmy Macopedia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Projekt jest prowadzony zgodnie z metodyką Agile i Scrum, co daje klientowi wgląd w postęp prac i możliwość redefiniowania najważniejszych funkcjonalności (MVP). Praktyka pokazuje, że wyglądają one zupełnie inaczej na początku i na końcu projektu.

– Nasze relacje biznesowe są od początku bardzo partnerskie, oparte na dużym zaufaniu i wspólnym celu stworzenia nowego sklepu na Magento 2. Dzięki pracy w Scrum unikamy błędów i niepotrzebnych prac, za które klient musiałby finalnie zapłacić, a nie mają one dla niego żadnej wartości biznesowej – dodaje Natalia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przygotowanie na duży ruch w sklepie

Ponieważ w sklepie znajduje się już ponad 2 000 produktów, z myślą o klientach stworzono specjalny konfigurator do kupowania prezentów. Dzięki niemu można łatwo wyszukać produkt w zależności do tego: kto kupuje, dla kogo (wiek gracza) czy kwoty przeznaczonej na prezent.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zainteresowanie produktami Trefla znacząco wzrasta w sezonie świątecznym i okazji takich jak Dzień Dziecka, dlatego sklep musi być gotowy na duży traffic (ruch na stronie). Dla zwiększenia wygody kupowania wykorzystano mechanizm  AI (sztucznej inteligencji), który podpowiada produkty klientom.

– Zapewniliśmy błyskawiczne ładowanie kart produktu poprzez mechanizmy cache-warmup oraz Varnish. Całą infrastrukturę oparliśmy o Amazon Web Services, a serwery aplikacyjne są automatycznie przygotowane na duży ruch, dzięki ich skalowalności – mówi Marcin Krzyżanowski, Magento Developer z Macopedii.

Porzucone koszyki to często efekt braku podpięcia wygodnej dla użytkownika metody płatności. W dalszej fazie rozwojowej projektu, w sklepie Trefla zostaną zainstalowane najbardziej intuicyjne metody e-płatności, czyli Google Pay i Apple Pay.

Magento 2 wspiera sprzedaż

Magento 2 (część Adobe) to najlepsza platforma do tworzenia e-sklepów. Nieustannie rozwijana, stabilna i bogata w funkcjonalności atrakcyjne dla użytkownika, takie jak prosty checkout, kupony rabatowe, responsywny design oraz wsparcie rozwiązań w chmurze.

Magento 2 zostało w pełni zintegrowane z aktualną infrastrukturą ERP i WMS firmy Trefl dzięki szynie danych AnyPoint Platform.

– Całość infrastruktury utrzymywana jest w chmurze. Serwery aplikacyjne pod wpływem obciążenia są skalowalne – czyli automatycznie dokładane są kolejne instancje tak, aby obciążenie serwerów było równomierne. Nad rozkładaniem ruchu na poszczególne serwery czuwa load ballancer – dodaje Marcin z Macopedii.

Rozwijanie kanału e-commerce

– Oddanie nowego sklepu internetowego użytkownikom jest jednym z naturalnych etapów rozwoju e-commerce i działań digitalowych marki Trefl. Chcemy zapewnić naszym klientom łatwość i wygodę w poszukiwaniu produktów i informacji o nich, niezależnie od urządzenia i technologii, którymi się posługują. W najbliższym czasie planujemy rozwinąć nasz nowy e-commerce o zaawansowane funkcje contentowe, dzięki którym klienci nie tylko będą mogli kupić produkty, ale również znaleźć masę inspiracji i pomysłów dla siebie i swoich bliskich. Kluczowe jest dla nas poprowadzenie konsumenta w mądry i nienachalny sposób poprzez zaoferowanie mu wartościowych z jego punktu widzenia treści i produktów. Mimo iż nowy e-commerce jest systemem bardzo rozbudowanym i zintegrowanym z licznymi aplikacjami, chcemy go w dalszym ciągu rozwijać i optymalizować, zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i funkcjonalnym – tłumaczy dalej Michał, z firmy Trefl.

W nowym sklepie Trefla prowadzone są dalsze prace dotyczące nowych funkcjonalności oraz udoskonalania UX i UI. Planowane jest również otworzenie kanału e-commerce na rynki zagraniczne.

Przeczytaj inne case studies.

 

Autorka:

Malwina Siegień

W Macopedii zajmuje się komunikacją i strategią marketingową. Na co dzień łączy doświadczenie z obszarów psychologii, Design Thinking, Employer Brandingu i HR.